صندوق بین المللی پول دیدگاه خود را در قبال رمزارزها فاش کرد

    کد خبر :888718
صندوق بین المللی پول دیدگاه خود را در قبال رمزارزها فاش کرد

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF)، می‌گوید که دارایی‌های رمزنگاری و استیبل کوین‌ها با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که به خوبی طراحی شده‌اند، قابل مقایسه نیستند.

مقام عالی رتبه صندوق بین المللی پول گفت: “اگر CBDC ها با احتیاط طراحی شوند، به طور بالقوه می توانند انعطاف پذیری بیشتر، ایمنی بیشتر، در دسترس بودن بیشتر و هزینه های کمتری را نسبت به اشکال خصوصی پول دیجیتال ارائه دهند.

” کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، هفته گذشته در شورای آتلانتیک در واشنگتن دی سی در مورد آینده پول، ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های مرکزی فراتر از بحث‌های مفهومی در مورد ارزهای دیجیتال حرکت کرده‌اند و در مرحله آزمایش هستند، خاطرنشان کرد: این روزهای اولیه برای CBDC‌ها است و ما کاملا نمی‌دانیم تا کجا و با چه سرعتی پیش خواهند رفت.

با این حال، رئیس صندوق بین المللی پول گفت:” اگر CBDC ها با احتیاط طراحی شوند، به طور بالقوه می توانند انعطاف پذیری بیشتر، ایمنی بیشتر، در دسترس بودن بیشتر و هزینه های کمتری را نسبت به اشکال خصوصی پول دیجیتال ارائه دهند.”

رئیس صندوق بین المللی پول گفت که حدود ۱۰۰ کشور در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند. کریستالینا جورجیوا گفت: «هیچ الگوی جهانی برای CBDCها وجود ندارد، زیرا هر اقتصاد متفاوت است. بنابراین، بانک‌های مرکزی باید برنامه‌های خود را با شرایط و نیازهای خاص خود تنظیم کنند.»

جورجیوا در پایان گفت:” تاریخ پول در حال ورود به فصل جدیدی است. کشورها به دنبال حفظ جنبه‌های کلیدی سیستم‌های پولی و مالی سنتی خود هستند، در حالی که اشکال دیجیتالی جدید پول را آزمایش می‌کنند.”

خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید