پزشک کاخ سفید:

صلاحیت ذهنی بایدن تایید شد

    کد خبر :1055041
صلاحیت ذهنی بایدن تایید شد

پزشک کاخ سفید پس از معاینه عمومی انجام شده از «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تایید کرد که وی از نظر روانی برای ادامه وظایف خود واجد شرایط است و هیچ اختلال سلامتی ثبت شده‌ای ندارد.

وبگاه آرتی عربی نوشت: «دکتر کوین اوکانر در یادداشتی نوشت که رئیس جمهور احساس خوبی دارد و معاینه فیزیکی امسال هیچ نگرانی جدیدی را نشان نداد. او برای انجام وظایف خود صلاحیت دارد و تمام مسئولیت‌های خود را بدون هیچ گونه مشکلی به بهترین نحو انجام می‌دهد».

وی بایدن را “مردی ۸۱ ساله سالم، فعال و قوی که برای انجام موفقیت‌آمیز وظایف ریاست‌جمهوری آماده است” توصیف کرد و تاکید کرد که “سلامت رئیس‌جمهور از آخرین معاینه فیزیکی وی در فوریه ۲۰۲۳ تغییر قابل توجهی نداشته است. ”

وی گفت که بایدن نشان داد که احساس ناراحتی فزاینده‌ای در لگن چپ خود دارد و معاینه “تغییرات خفیف در آرتریت” را نشان داد و خاطرنشان کرد که “معاینه عصبی دقیق هیچ نتیجه‌ای مطابق با هیچ گونه اختلالی مانند سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری پارکینسون نشان نداد. بایدن مهارت های حرکتی بسیار خوبی دارد.

با توجه به اینکه بایدن در آزمون شناختی شرکت نکرده، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که این کار ضروری نیست.

بایدن در بحبوحه اتهامات «زوال عقل» که از سوی رقیبش، دونالد ترامپ و حامیانش علیه وی مطرح شده بود، تحت معاینه پزشکی قرار گرفت تا برای انتخاب مجدد برای یک دوره جدید ریاست جمهوری در پنجم نوامبر آینده آماده شود.

به گزارش شفقنا؛ در دو سال گذشته، لغزش‌های بایدن به وضوح افزایش یافته است و او به موضوعی اصلی برای رسانه‌های مختلف تبدیل شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان بیشتر از ترامپ که ۷۷ سال سن دارد نگران سن بایدن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید