صعود 16 هزار واحدی شاخص بورس

    کد خبر :951524
صعود 16 هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر بسته ده‌بندی حمایت از بازار سرمایه از یکسو و روند رو به رشد قیمت دلار در بازار کمی جان گرفته است، به گونه‌ای که امروز هم در یک روند کاملاً افزایشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با رشد 16 هزار و 351 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و 344 هزار و 676 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد 5 هزار و 78 واحد به رقم 379 هزار و 862 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 976 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 344 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 845 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز هم سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.2 درصد رشد کردند، این دو شاخص در معیار هموزن 1.3 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.6 درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس به اندازه 0.72 درصد رشد کردند.

نمادهای ملی مس، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 127 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 834 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 971 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های تازه وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی را شامل می‌شود به 321 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 212 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 247 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به حدود 8 هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، آریاساسول، فولاد ارفع، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، گرچه عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزنده رسیده‌اند و یکی از سیاست‌های دولت تقویت بازار سرمایه است اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان در این بازار غافل شد و قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل در مورد بازار صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید