صرفه جویی مردمی برق به ۶ درصد رسید

    کد خبر :64668

در روز گذشته پیک شبانه مصرف برق که بیشتر ناشی از استفاده از وسایل الکتریکی و روشنایی در ساعات اولیه شب است، از پیک روزانه که بیشتر ناشی از مصرف وسایل سرمایشی است پیشی گرفت.

به گزارش تسنیم، در پی افزایش قابل توجه دمای هوا و هشدار کارشناسان و مسئولان به لزوم صرفه جویی در مصرف برق، مردم با درک شرایط نسبت به مدیریت مصرف و صرفه جویی در ساعات پیک اقدام کردند.

میزان صرفه جویی مشترکان بخش خانگی در مصرف برق در ساعات پیک در روز گذشته به حدود 6 درصد رسید و این حرکت مردمی کم سابقه موجب شد علی رغم افزایش دمای هوا در روز گذشته نسبت به روزهای قبل، شاهد کاهش محسوس پیک مصرف برق باشیم.

در روز گذشته پیک شبانه مصرف برق که بیشتر ناشی از استفاده از وسایل الکتریکی و روشنایی در ساعات اولیه شب است، از پیک روزانه که بیشتر ناشی از مصرف وسایل سرمایشی است پیشی گرفت.

پیک مصرف برق روز گذشته در ساعت 21 و 39 دقیقه به میزان 48 هزار و 854 مگاوات ثبت شد. همچنین در ساعت 14 و 31 دقیقه دیروز پیک روزانه مصرف برق ناشی از مصرف وسایل سرمایشی به میزان 48 هزار و 370 مگاوات به ثبت رسید که مقایسه این دو رقم نشان می دهد که با مدیریت مردمی مصرف برق و توجه بخشی از مشترکان خانگی نسبت به متعادل کردن دمای کولرهای گازی (24 تا 26 درجه که دمای آسایش نامگذاری شده است) و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات 12 تا 16، پیک روزانه مصرف برق که بیشترین نگرانی از رشد آن وجود داشت، کاهش یافت.

با وجود کاهش مصرف برق در روز گذشته، کارشناسان نسبت به افزایش دمای هوا طی امروز و 72 ساعت آینده اعلام نگرانی کرده اند و ضرورت صرفه جویی از سوی مردم در مصرف برق را یادآور شده اند.

«آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر در این خصوص با بیان این‌که “هر از گاه ممکن است خاموشی‌های موردی و نقطه‌ای به‌دلیل مشکلات فنی در ساعت‌های اوج مصرف پیش آید که در تمام دنیا اتفاقی طبیعی است”، تأکید کرد: “مجموعه صنعت برق در صورت رعایت مدیریت مصرف توسط مشترکان، هیچ برنامه‌ای جهت اعمال خاموشی نخواهد داشت.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید