صرفه جویی۱۰۲میلیون متر مکعبی آب کشاورزی

    کد خبر :86536

ظرفیت آب صرفه جویی شده با اجرای عملیات آب و خاک در اراضی کشاورزی در تیر ماه امسال ۱۰۲ میلیون و ۲۸۰ هزار متر مکعب بوده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، براساس اعلام معاونت آب و خاک این وزارت‌خانه، در تیر ماه سال جاری با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۲ هزار و ۲۴۷ هکتار ۵۳ میلیون و ۸۹۰ هزار متر مکعب و با احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در سطح ۱۴ هزار و ۵۶۸ هکتار؛ ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

سطح انتقال آب با لوله نیز در تیر ماه امسال ۱۳۶۵ کیلومتر و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی ۳۸۵۰ هکتار بوده که در نتیجه آن به ترتیب ۲۰ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب و سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

بنابراین گزارش، در نتیجه تجهیز و نوسازی ۴۴۴۷ هکتار اراضی مدرن نیز ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار متر مکعب آب و با تجهیز و نوسازی ۶۱۰ هکتار اراضی شالیزاری، ۸۵۰ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

همچنین در مدت یاد شده در ۱۷۱۸ هکتار اراضی، عملیلت زهکشی زیر زمینی صورت گرفته که صرفه جویی دو میلیون و ۴۱۰ هزار متر مکعب آب در پی داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید