صدور حکم حبس برای ۱۱ مفسد اقتصادی حوزه ارز و طلا / حبس طویل المدت برای مدیرعامل دو شرکت پتروشیمی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱
    کد خبر :734438

غلامحسین اسماعیلی ۷ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک دهه اول ذی الحجه گفت: روز عرفه روز نیایش و دعا است، شرایط کرونایی کشور نباید باعث غفلت ما از این ایام و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان شود. حتی اگر امکان تجمع فراهم نباشد.

وی افزود: مؤمنین و جامعه ایمانی ما نشان دادند که بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌ها از حمله دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا هستند. مجلس معنوی با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی قابل برگزاری خواهد بود.

اسماعیلی با ابراز تأسف از جولان کرونا در کشور گفت: قوه قضائیه به سهم خودش و در ایفای وظایف قانونی خویش اولاً به همه مردم و شهروندان عزیز اکیداً توصیه می‌کند که کرونا را جدی بگیرند و با رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک در مجامع زنجیره حرکتی این ویروس را قطع کنند. به همکاران دادگستری‌ها هم جهت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک تاکید شده است تا حضور مردم به حداقل برسد. در جهت پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی‌های کرونایی از حداکثر توان ضابطین قضائی استفاده شود. بار دیگر جهاد، ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی و پرستاری کشور را ارج می‌نهیم.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با محکومیت اقدام علیه هواپیمایی ماهان گفت: قوه قضائیه با توجه به اینکه این اقدام مصداق تعرض به حقوق انسان بوده و علاوه بر آن باعث آسیب جسمی و روحی جمعی از مسافران کادر پروازی شده ضمن محکومیت این قانون‌شکنی از وزارت خارجه و مجامع بین‌المللی می‌خواهد با پیگیری‌های حقوقی و دیپلماسی برخورد بازدارنده‌ای با این اقدام وحشیانه داشته باشند.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه در راستای مأموریت‌های خودش در جهت صیانت از حقوق عامه مردم و در دفاع از سرمایه‌های ملی برنامه‌های متعددی را دستور کار دارد. اخیراً هم سفری به لواسان و تشکیل جلسه صیانت از حقوق بیت‌المال از سوی رئیس قوه قضائیه انجام شد که این اقدام دارای پیام مثبتی برای جامعه است که قوه قضائیه در امر مبارزه با زمین خواری و تعدی به حقوق بیت‌المال جدی است و با تمام توان به میدان آمده است و اجازه دست اندازی را به متجاوزین را نخواهد داد.

اسماعیلی ادامه داد: در مسائل اقتصادی از جمله ارزی با توجه به وضعیت ماه‌های اخیر قوه قضائیه برخورد با متخلفان این حوزه را به طور جدی در دستور کار قرار داده و اعلام می‌کنم در هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا با خرید و فروش غیر مجاز اقداماتی را انجام دادند در شعبه سوم محکومیت قطعی پیدا کردند.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: در این پرونده رسول آشناور به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی، لقمان عطاری، حسن اسماعیلی پور، یوسف ذکی خالدحسنی، ابوبکر آشناور و وفای آشناور هر کدام به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به حبس محکوم شدند.

به گزارش مهر،سخنگوی قوه قضائیه افزود: در پرونده دیگری در استان قم دو شرکت پتروشیمی مدیرعامل دو شرکت علی اکبر رضوانی به حبس بیش از بیست سال و سعید رضوانی به حبس طویل المدت و سید محمد حسین جوبه به حبس محکوم شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید