صانعی: می‌خواهیم کوپن‌مان را خرج تیم‌های بزرگ کنیم/ با اسپانیا، روسیه و پرتغال رایزنی کردیم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳
    کد خبر :351087

سرمربی تیم فوتسال المپیک کشورمان گفت که کادر فنی این تیم به دنبال برگزاری با بزرگان فوتسال اروپا است.

علی صانعی درخصوص شرایط تیم فوتسال المپیک کشورمان برای مسابقات المپیک نوجوانان آرژانتین اظهار داشت: تیم شرایط خوبی دارد و بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند، اما به دنبال برگزاری بازی تدارکاتی هستیم. تمرین خوب اهمیت دارد، اما بازی تدارکاتی بخش اصلی است. در حال رایزنی هستیم و امیدوارم تا قبل از آغاز مسابقات، چند دیدار تدارکاتی خوب برگزار کنیم.

وی ادامه داد: گفتند باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و به همین خاطر سفر به برزیل را لغو کردیم. دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های داخلی انجام می‌دهیم، اما این بازی‌ها در حد دیدارهای دوستانه با کشورهای بزرگ نیست. بازیکنان ما برای کسب تجربه، نیاز به بازی‌های بین‌المللی دارند.

سرمربی تیم فوتسال المپیک کشورمان در پاسخ به این پرسش که چه مذاکراتی با کشورهای دیگر برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی انجام شده است، تصریح کرد: با کشورهای روسیه، اسپانیا و پرتغال رایزنی کردیم و تلاش می‌کنیم با این تیم‌های طزار اول‌های فوتسال اروپا بازی کنیم وگرنه باید به مصاف تیم‌های دیگر اروپایی برویم. باید با تیمی بازی کنیم که ما را ببرد و نقاط ضعف‌مان را به ما نشان دهد.

صانعی در مورد دلیل دیدارهای تدارکاتی تیم المپیک با تیم‌های داخلی بی‌کیفیت به تسنیم گفت: در روزهای آخر هفته تمرین می‌کنیم و تیم‌های بزرگسالان در این مدت باید در لیگ برتر به میدان بروند. سه روز اردو داریم و نمی‌توانیم به شهرهای دیگر سفر کنیم. باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و اگر بلیت هواپیما به مبلغ یک میلیون تومان بگیریم، عقلانی نیست. به دنبال سفر به شهرهای نزدیک هستیم. در ابتدا که بازی‌های تدارکاتی را آغاز کردیم، چون تازه کارهای بدنسازی را شروع کرده بودیم، تیم‌های متوسط را برگزیدیم و سپس سراغ تیم‌های بزرگتر می‌رویم. اولویت را برای دیدار تدارکاتی با کشورهای بزرگ در نظر گرفتیم و می‌خواهیم با تیم‌های قلدر بازی کنیم.

«عراقی‌ها اصرار داشتند که در این کشور بازی کنیم، اما یک کوپن داریم و باید آن را برای تیم‌های طراز اول خرج کنیم». وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: عراقی‌ها قبول نکردند که به ایران بیایند. اگر قرار باشد به کشور خارجی سفر کنیم، ترجیح می‌دهیم به کشوری برویم که وزنه‌ای در فوتسال به شمار برود و به ما فشار بیاورد. همچنین بازیکنان باید در خارج از کشور بازی کنند تا تجربه آنها افزایش یابد.

سرمربی تیم فوتسال المپیک کشورمان در مورد مشکل خروج از کشور بازیکنان این تیم اظهار داشت: مشکل ما این است که اگر بخواهیم از کشور خارج شویم، باید پروژه‌ای حداقل 20 روزه را طی کنیم. ماه‌های تولد بازیکنان متفاوت است، هر ماهی که وارد آن می‌شویم، شرایط بازیکنان تغییر می‌کند. مثلاً اگر بازیکنی متولد شهریور باشد، در ماه مرداد برای خروج از کشور فقط باید پاسپورت بگیرد، اما از ماه شهریور مشمول می‌شود و باید گواهی معافیت بیاورد. تمام این موارد را پیش‌بینی کردیم تا مشکلی ایجاد نشود. با وجود این مشکلات، برای تیمی از کشور خارج می‌شویم که ارزش داشته باشد.

به گزارش تسنیم ،صانعی در پاسخ به این پرسش که دوست دارد ایران با چه تیم‌هایی هم‌گروه شود، با اشاره به اینکه بازی‌ها نزدیک خواهد بود،‌ گفت: با برزیل یا آرژانتین به عنوان نماینده آمریکای جنوبی همگروه می‌شویم. آرژانتین میزبان مسابقات است و تماشاگران از این تیم حمایت می‌کنند. برزیل هم که قدرت برتر فوتسال جهان است و در رده پایه بسیار قوی است. نباید فرقی بین تیم‌ها وجود داشته باشد. ایتالیا و روسیه از قاره اروپا و مصر و الجزایر از قاره آفریقا و همه آنها قدرتمند هستند. از آمریکای شمالی، کوبا و کاستاریکا در بازی‌ها شرکت می‌کنند که کمی از این تیم‌ها ضعیف‌تر هستند.

وی، کمبود بازیکن را یکی از مشکلات تیم‌های شرکت کننده در مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: تنها چیزی که ما را آزار داده، این است که می‌توانیم از تنها 10 بازیکن شامل دو دروازه‌بان و هشت بازیکن استفاده کنیم. نامه‌نگاری‌هایی هم کردیم که این مشکل برطرف شود. با توجه به سنگینی مسابقات، احتمال دوکارته شدن یا مصدومیت بازیکنان وجود دارد و حداقل باید دو بازیکن به لیست اضافه شود. فکر می‌کنم اجراکنندگان مسابقات، در فوتسال تجربه کافی ندارند و این مشکل برای همه تیم‌ها وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید