صادرات 200 تن خرمای سراوان به اروپا

مدیر جهاد کشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: 200 تن خرما سال گذشته از نخلستانهای این شهرستان به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و ترکیه صادر شد.شیرزاد کمالی  اظهار داشت: شهرستان سراوان بیش از 70 نوع خرما تولید می کند که مهمترین آنها خرمای مضافتی و ربی است.
وی خاطر نشان کرد: در چهار هزار هکتار از نخلستان های سراوان خرمای مضافتی و هزار هکتار سایر ارقام خرما تولید می شود.
وی بیان کرد: گرده افشانی نخیلات خرمای شهرستان سراوان از اسفند آغاز شده است و تا نیمه نخست ماه جاری ادامه دارد.
وی افزود: بیش از 13 هزار هکتار از نخیلات سراوان تا کنون گرده افشانی شده که از این مقدار هشت هزار هکتار در منطقه مک سوخته بخش جالق این شهرستان بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان با اشاره به اینکه بیش از 120 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی شاهد کاهش میزان آب دهی قنوات هستیم.
وی اظهار داشت: مهمترین قنوات سراوان ناهوک، سرجو، فهره ایبیک و توک مبارک است که با توجه به خشکسالی های متمادی حاکم برمنطقه شاهد افت شدید آب دهی منابع آبی به ویژه قنوات در این منطقه هستیم.
وی ادامه داد: بیش از 80 درصد میزان آب دهی قنوات کاهش یافته که این امر سبب بروز خسارت هایی به بخش کشاورزی و دامداری سراوان شده است.
سراوان و ایرانشهر از مهمترین شهرستانهای خرما خیز استان سیستان و بلوچستان محسوب می شوند که همواره بهترین خرماهای کشور را تولید می کنند.
شهرستان سراوان در 335 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید