صادرات فرش ایران به آمریکا در هاله‌ای از ابهام

فیض اللهی گفت: همچنان ۲۵ درصد صادرات فرش، به آمریکا صورت می‌گیرد، هرچند علاقه‌ای نداریم این موضوع رسانه‌ای شود، زیرا در این صورت باید منتظر کارشکنی مقامات آمریکایی باشیم.

 مجتبی فیض اللهی قائم مقام مرکز ملی فرش ایران  با اشاره به دیدار وزیر صنعت از مرکز ملی فرش ایران گفت: در این بازدید مروری بر برنامه‌های سال‌های گذشته به ویژه سال 95 داشتیم با بررسی‌هایی انجام شده مقرر شد یک سری فعالیت‌هایی برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی انجام دهیم و در حال حاضر مرکز در حال تدوین برنامه‌های خود در این راستا است تا برای تعیین بودجه به دولت ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: ما در همین راستا هدفگذاری 400 میلیون دلاری برای سال جاری داریم که البته این رقم درسال گذشته  330 میلیون دلار بوده است.
فیض اللهی با اشاره به ادامه صادرات فرش به آمریکا تصریح کرد: همچنان 25 درصد صادرات فرش، به آمریکا صورت می‌گیرد، هر چند علاقه‌ای نداریم این موضوع رسانه‌ای شود زیرا با تبلیغات گسترده در این زمینه باید منتظر کارشکنی مقامات آمریکایی باشیم.
قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در رابطه با تدوین سند راهبردی حوزه فرش بیان کرد: سالها قبل این سند تنظیم شده بود اما به دلیل اشکالات متعددی که داشت کارشناسان مرکز ملی فرش تصمیم به بازنگری و تغییراتی در آن گرفتند.
وی همچنین به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه صادرات فرش دستبافت به روسیه اشاره کرد و گفت: ما تلاش می کنیم این کشور جزء بازارهای هدف ما قرار بگیرد و از آنجایی که در گذشته یک سری مشکلات گمرکی در انتقال به روسیه وجود داشت و شرکت در نمایشگاه های فرش این کشور برای ما با چالش هایی همراه بود، در تلاشیم تا با گفت و گو و رایزنی های صورت گرفته این مسائل را حل کنیم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید