شیوه جدید تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا با پول‌های خرد

    کد خبر :198963

وزیر ارتباطات از مدل جدید تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا خبر داد و گفت: در این مدل تامین مالی از طریق پول‌های خرد در بورس صورت می‌گیرد.

محمد جواد آذری جهرمی، در برنامه امضای تفاهمنامه مدل‌های تامین مالی سرمایه جمعی برای کسب‌وکارهای نوپا و نوین که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌های مهم کشور در آینده پیش‌رو توسعه اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات افزود: کشورهای مختلف استراتژی‌ها و برنامه‌های بلندمدت خود را دنبال می‌کنند، به‌طور نمونه کشور هندوستان برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۵، معادل ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی پنج تریلیون دلاری خود را از این محل تامین کند.

وی به اهمیت موضوع تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک هم اشاره کرد و گفت: در مدل جدید تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا، تامین مالی جمعی در بورس صورت می‌گیرد.

جهرمی افزود: بنابراین طرح، افراد می‌توانند ایده‌های خود را در بورس عرضه کرده و منابع مالی پروژه را از طریق پول‌های خرد که عموما ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است تامین کنند و البته در آینده هم افزایش سرمایه صورت می گیرد.

وی چنین توضیح داد: این تامین مالی جمعی از سه طریق سرمایه‌گذاری اعانه‌ای یا نذر اشتغال، شراکت و دریافت سهم شرکت استارتاپ و سرمایه‌گذاری برای دریافت بخشی از کالاهای تولیدی شرکت استارتاپی در آینده خواهد بود.

جهرمی افزود: ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه کسب‌وکارهای آی تی محور دارد و البته تامین مالی یکی از مشکلات آن‌ها است که تلاش کردیم با طراحی چنین مدل‌هایی تامین سرمایه مورد نیاز آن‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز در دنیای اقتصاد، دیجیتال یکی از محورهای اقتصادی به حساب می‌آید که بر این اساس استراتژی اقتصاد دیجیتال کشور در حال طراحی است و گام‌های آخر را می‌گذراند.

وی ادامه داد کرد: بعد از تدوین نهایی، این استراتژی باید به تصویب هیات دولت برسد. طرح تکاپو از سوی وزارت کار نیز اجرایی شده است که به نظر می‌رسد بخشی از اشتغال‌زایی را پوشش دهد؛ البته سال گذشته نیز صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نیز اجرایی شده و در بورس مصوب و ابلاغ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید