وزیر ارتباطات: اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال شده اما در جریان اینکه چند دستگاه فعال شده، نیستم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰
    کد خبر :965960
وزیر ارتباطات اینترنت ماهواره‌ای در ایران

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره ای در کشور گفت: استقبال از اینترنت ماهواره ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با فعال شدن نزدیک به هزار اینترنت ماهواره‌ای در کشور ضمن تأیید خبر فعال شدن این اینترنت اظهار داشت: اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است؛ نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد.

وی در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد: تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: البته قبلاً هم گفته شد که ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش مهر: زارع‌پور با تاکید بر اینکه از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌شود، تصریح کرد: ما از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید