شکایت پرهزینه اسپاتیفای از اپل

    کد خبر :901525

اپل به تازگی با یک اتهام نقض Antitrust (قانون ضدانحصار) دیگر در اتحادیه اروپا مواجه شده است. این خبر در پی شکایتی از سوی اسپاتیفای منتشر می‌شود که باعث شده اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کند.

بازتاب –بر اساس گزارش رویترز، اتهامات اخیر بخشی از یک تحقیقات در حال انجام توسط کمیسیون اروپا است. این تحقیقات مربوط به اتهامات ضد رقابتی است که توسط پلتفرم پخش موسیقی محبوب Spotify  مطرح شده است.

مطرح شدن شکایت اسپاتیفای علیه اپل، احتمالاً باعث سنگین‌تر شدن پرونده اتحادیه اروپا علیه غول کوپرتینویی و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری خواهد شد. با نفوذ بیشتر صاحبان شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری یا خرید شرکت‌های در حال توسعه توسط آن‌ها، اتحادیه اروپا در تلاش است تا غول‌های فناوری را که در سال‌های اخیر به طور تصاعدی در سراسر جهان رشد کرده‌اند، مهار کند.

در سال 2019، اسپاتیفای شکایتی را به اتحادیه اروپا ارائه کرده بود و اپل را متهم کرد که قوانین اپ‌استور را به کاربران تحمیل می‌کند و با این کار «عمداً انتخاب را محدود می‌کند و نوآوری را به قیمت تجربه کاربر از آن‌ها می‌گیرد».

این پلتفرم استریم موسیقی همچنین کمیسیون 30 درصدی اپل در اپ‌استور را در تنظیم شکایت خود مطرح کرد. این امر باعث شده بود اسپاتیفای برای جبران کمیسیونی که اپل دریافت می‌کند، هزینه پلن‌های اشتراک خود را افزایش دهد.

اسپاتیفای همچنین اذعان دارد که این افزایش کمیسیون به سازنده آیفون یک «مزیت ناعادلانه» داده است زیرا اینگونه اسپاتیفای قادر نیست با Apple Music در شرایط برابر رقابت کند. یک منبع آگاه از این موضوع نیز در مصاحبه‌ای به رویترز گفته است که کمیسیون اروپا اکنون در نظر دارد در بیانیه اعتراضات تکمیلی، اپل را در برابر اتهامات آنتی تراست دیگری متهم کند. بنابراین، اتهامات شکایت اسپاتیفای از اپل ممکن است طی چند هفته آینده صادر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید