شکارچیان آمریکایی در ایران چه می‌کنند؟

    کد خبر :872777
شکارچیان آمریکایی در ایران چه می‌کنند؟

شرکت بین‌المللی گردشگری شکار در جمهوری آذربایجان که ۱۲ سال است با همکاری یک شرکت گردشگری ایرانی برای شکارچیان خارجی در کشورمان تور شکار برگزار می‌کند، مدعی باز شدن دوباره زیستگاه‌های ایران به روی شکارچیان آمریکایی شده است!

شرکت بین‌المللی گردشگری شکار در جمهوری آذربایجان که ۱۲ سال است با همکاری یک شرکت گردشگری ایرانی برای شکارچیان خارجی در استان‌هایی مانند یزد، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تور شکار برگزار می‌کند، روز سه‌شنبه ۳۰ آذر، مدعی باز شدن دوباره زیستگاه‌های ایران به روی شکارچیان آمریکایی شد!

آصف الیاسف، مدیرعامل این شرکت که پیشتر در واکنش به انتقادات ایرانیان نسبت به برگزاری تورهای شکار گفته بود “عاقل باشید و قدر آنچه برای مردم ایران انجام می‌دهیم را بدانید! ” امروز با ابراز خرسندی از اینکه سفر شکارچیان آمریکایی به ایران، بار دیگر میسر شده اعلام کرد که تورهای شکار در ایران از فوریه تا ۶ مارس برای شکار قوچ کرمان، قوچ اصفهان و کل ایرانی، برگزار خواهد شد.

پس از چند سال توقف صدور مجوز شکار با انتصاب حمید ظهرابی به سمت معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست (که همراه با انتقادات فعالان محیط زیست بود) در نخستین روز خرداد ۹۷ گروهی از شکارچیان آمریکایی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست وارد کشور شده و در مناطق چهارگانه و مناطق آزاد استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد به شکار کل، قوچ و آهو مشغول شدند!

کشتار حیات وحش در اوج فصل زادآوری از یک سو و رضایت‌بخش نبودن جمعیت وحوش در نتیجه عواملی چون بیماری‌ها، تخریب زیستگاه‌ و شکار بی‌رویه از سوی دیگر انتقادات بسیاری را از سوی فعالان حوزه حیات وحش به همراه ‌آورد.

از سوی دیگر حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در واکنش به برگزاری تور برای شکارچیان آمریکایی با اشاره به ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا گفته بود: “آمریکا با ایران این‌گونه رفتار می‌کند، بعد آن آقای مدیر برای اینکه یک شهروند آمریکایی در آسایش باشد اجازه می‌دهد به ایران بیاید و در شکارگاه‌های ایران شکار کند! این ننگ را انسان به کجا ببرد. ”

چند روزی پس از اظهارات دادستان کل کشور، علی تیموری، مدیرکل وقت حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به رویکرد خصمانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تا اطلاع ثانوی، صدور مجوز شکار برای اتباع آمریکایی منتفی است.

ماه گذشته شهاب‌الدین منتظمی، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید با ابلاغ نامه‌ای با موضوع “اعلام سهمیه شکار” خطاب به مدیران استانی، از آنها خواست سهمیه موردنظرشان از پروانه‌های شکار چهارپایان در مناطق چهارگانه را اعلام کنند!

در حالی که تیر ماه ۹۷ در پی اعتراض دادستان کل کشور نسبت به شکار اتباع آمریکایی در ایران، شکارفروشی به آمریکایی‌ها ممنوع شد، حالا شرکت‌های بین‌المللی واسطه خبر از باز شدن زیستگاه‌های ایران به روی شکارچیان خارجی می‌دهند!

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید