شهردار لندن تعویق برکسیت را خواستار شد

    کد خبر :499050
شهردار لندن

«صادق خان» از ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس خواست تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) را به تعویق بیندازد.

«صادق خان» شهردار لندن از ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس خواست تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را که برای بیست و نهم مارس پیش‌بینی شده است، به تعویق بیندازد.

شهردار لندن به ترزا می‌ گفت: برای ازسرگیری امور در خصوص توافق برکسیت دیگر وقت ندارد.

به گزارش افکارنیوز،صادق خان از چهره‌های حزب کارگر (Labour)، مهمترین حزب مخالف در انگلیس، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه خاطر نشان کرد: «آشکار است که ما پیش از بیست و نهم مارس نمی‌توانیم به توافقی قابل توجه دست پیدا کنیم که پارلمان نیز آن را تصویب کند».

وی با ابراز امیدواری در خصوص اینکه ترزا می‌ تاریخ برکسیت را به تعویق بیندازد یا از فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دست بکشد، افزود: “امیدوارم نخست وزیر قانع شود و منطقی عمل کند”.

از آنجاکه کمتر از یک ماه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، این خطر وجود دارد که این کشور بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. نمایندگان پارلمان انگلیس ماه ژانویه با اکثریت قاطع توافقنامه‌ای را که ترزا می‌ و اتحادیه اروپا درباره آن مذاکرات دشواری داشتند، رد کردند.

نخست‌وزیر انگلیس در حال حاضر در تلاش است تغییراتی در این توافق ایجاد کند و امیدوار است که تا دوازدهم مارس به تصویب پارلمان این کشور برسد.

چنانچه نمایندگان بار دیگر با این توافق مخالفت کنند، ترزا می‌ از آن‌ها خواهد خواست تا در تاریخ سیزدهم مارس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شوند. اگر نمایندگان موافقت نکنند، وی چهاردهم مارس پیشنهاد به تعویق افتادن برکسیت را برای “مدت محدودی” مطرح خواهد کرد.

با این حال سران کشور‌های اروپایی هشدار داده‌اند هرگونه تعویقی برای آنکه پذیرفته شود، باید به درستی توجیه‌پذیر باشد. صادق خان که موافق برگزاری دومین همه‌پرسی درباره برکسیت است، می‌گوید تعلیق فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، واقع‌گرایانه‌ترین راه حل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید