شهردار تهران: ایران با ۲ ویروس می‌جنگد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱
    کد خبر :702804

شهردار تهران، هدف از اجرای ویدئو مپینگ روی برج آزادی را اعلام همبستگی با مردم جهان که این روزها درگیر ویروس کرونا هستند، عنوان کرد.

پیروز حناچی -شهردار تهران- سه‌شنبه شب -۱۲ فروردین- در حاشیه اجرای ویدئو مپینگ روی برج آزادی در جمع خبرنگاران، این اقدام را به عنوان اعلام همبستگی با مردم جهان که با بیماری منحوس کرونا درگیر شده‌اند عنوان و به بخشی از شعری از سعدی اشاره و اظهار کرد: «بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند / چون عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی.»

وی با بیان اینکه اجرای ویدئو مپینگ را همکاران ما در سازمان زیباسازی آماده کردند، اضافه کرد: این دومین برنامه از سری ویدئو مپینگ‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا است، نخستین برنامه برای اعلام همدردی با مردم ووهان چین اجرا شد که تاثیرات بسیار خوبی داشت.

شهردار تهران با اعتقاد به اینکه ایران با دو ویروس کرونا و تحریم‌ها می‌جنگد و شرایط سخت‌تری دارد، توضیح داد: با اجرای ویدئو مپینگ ضمن اعلام همدردی و همبستگی با همه کشورهایی که با این بیماری مبارزه می‌کنند، نشان دادیم که در این شرایط انسانی نیست که تحریم ها ادامه پیدا کند و مردم شریف ایران بیش از این تحت فشار باشند. کسانی که اینطور که فکر می‌کنند مطمئنا باید به اندیشه اساسی زندگی انسانی و جامعه بشری به گونه دیگری نگاه کنند.

حناچی گفت: در هر صورت برای کنترل این پاندمی تلاش خیلی زیادی در جهان انجام شده است. ما هم در ایران با توجه به شرایط خاص اقتصادی و تحریم جا دارد از بخش درمانی که انصافا آبرومندانه تلاش می‌کنند در فضای کمبود امکانات این روزها را مدیریت کنند، تشکر کنیم.

به گفته شهردار تهران؛ کمک‌هایی بیشتر از آنچه از ایران به چین رفت، در شرایط سخت‌تر از چین به ایران برگشت، همانطور که در شرایطی مثل زلزله و سیل کشورها به هم کمک می‌کنند، در این روزها هم این کمک‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایسنا،حناچی درباره نامه به شهرداران کلانشهرها درباره ویروس کرونا گفت: این نامه اعلان بود و طبیعتا در نشست‌های دوره‌ای مجموعه جهانی کلانشهرها این موضوعات مورد بحث قرار می‌گیرد، ما جریانی را آغاز کردیم که بازخوردش را در آنکارا گرفتیم، این شهر وب سایتی را طراحی و از کلانشهرهای جهان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در مبارزه با این ویروس دعوت کرده است. ارائه تجربیات سبب می‌شود هم، شهرها از اقدامات هم مطلع شوند و هم حس همبستگی افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در مبارزه با ویروس کرونا گفت: تا به امروز تجربه برخورد با بحرانی این چنین فراگیر را نداشتیم. تنظیم بسیاری از پروتکل‌ها زمان‌بر بود، اما شهرداری تهران ستاد مبارزه با ویروس کرونا را از همان روزهای نخست ایجاد و در این راستا فعالیت کرد، همچنین تشکیلاتی تحت عنوان مدیریت بحران در سطح شهر تهران وجود دارد که از روزهای اول این ایپدمی آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید