شمار قربانیان کرونا در چین به ۳۰۴ نفر رسید

    کد خبر :681389

آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

مقامات دولتی چین با احتساب ۴۵ مورد تلفات جدید ویروس کرونا، شمار قربانیان این بیماری را در کشور ۳۰۴ نفر اعلام کردند.

چینی ها باید برای سفر به روسیه روادید دریافت کنند

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد منابع رسمی در روسیه اعلام کردند گردشگرهای چینی از این پس باید برای سفر به این کشور روادید دریافت کنند.

آمریکا هشتمین مورد ابتلا به بیماری شبه سارس را در این کشور تایید کرد

مقامات بهداشتی آمریکا هشتمین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کردند. این مورد مربوط به فردی می شود که به چین سفر کرده است.
سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا (سی دی سی) در بیانیه ای اعلام کرد تازه ترین فرد مبتلا, که معرفی نشده است, در ماساچوست بسر می برد. بیمار به تازگی از استان هوبی در مرکز چین, کانون شیوع این ویروس جدید, بازگشته است.
مقامات آمریکایی هفته گذشته از نخستین مورد انتقال انسان به انسان این بیماری در این کشور در ایلینویز خبر دادند.

شرکت های هواپیمایی فیلیپین پروازها به چین را لغو کردند

سه شرکت هواپیمایی فیلیپینی با پیوستن به بسیاری شرکت های هواپیمایی دیگر در سراسر جهان, پروازها به چین را لغو کردند.
مقامات بهداشتی پیشتر نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در فیلیپین تایید کرده بودند. یک زن چینی 38 ساله که از ووهان چین وارد فیلیپین شده بود, روز پنجشنبه مبتلا به این ویروس تشخیص داده شد.
رودریگو دوترته, رئیس جمهور فیلیپین, روز جمعه ورود چینی ها را از ووهان, کانون شیوع ویروس کرونا, و استان هایی که موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند, ممنوع کرد.

مصر شهروندان خود را از چین بازمی گرداند

مصر اعلام کرد هواپیمایی برای بازگرداندن مصریان از شهر ووهان چین به این کشور می‌فرستد. یک فروند هواپیمای ویژه مجهز به تمامی تجهیزات لازم که ظرفیت حمل بیش از ۳۰۰ مسافر را دارد و یک تیم پزشکی متخصص که توسط وزارت بهداشت انتخاب شده اند برای انتقال مصریان از کانون انتشار ویروس کرونا فردا یکشنبه عازم ووهان می‌شود.

یک منبع وزارت بهداشت مصر گفت، یک گروه متخصص در فرودگاه در انتظار افرادی خواهد بود که از چین بازگردانده می‌شوند، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و تمام افرادی که از لحظه ورود به هواپیما تا رسیدن به قرنطینه با آن‌ها در ارتباط بودند نیز تحت نظر قرار خواهند گرفت. با این حال به گفته وزارت خارجه مصر تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا برای مصریان مقیم چین گزارش نشده است.

سخنگوی شورای وزیران مصر روز گذشته اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفت مصریان موجود در چین که علاقمند به بازگشت به کشور هستند با هزینه دولت باز گردانده شوند.

۱۲۸ نفر آلمانی از چین برگشتند

پرواز ووهان به فرانکفورت ۱۲۸ نفر را از شهر ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا به آلمان منتقل کرد. مسافران این پرواز با یک فروند هواپیمای ارتش ‌آلمان به شهر فرانکفورت انتقال داده شدند.
بنا به اعلام خبرگزاری آلمان د پ آ قرار بود این هواپیما در فرودگاه مسکو توقف کوتاهی برای سوخت‌گیری داشته باشد اما مسکو چنین اجازه‌ای نداد.
هواپیمای ارتش آلمان سپس به سوی فرودگاه هلسینکی تغییر میسر داد و پس از سوختگیری راهی فرودگاه فرانکفورت شد.

انتقال اتباع ترکیه و چند کشور دیگر از چین

هواپیمای ترکیه حامل شهروندان این کشور و اتباع چند کشور دیگر که بدلیل ویروس کرونا از شهر ووهان چین تخلیه شده اند لحظاتی قبل وارد فرودگاه نظامی اتی مسغوت آنکارا شد.
۴۲ مسافر این هواپیما که ۳۴ تن از آنان شهروند ترکیه و بقیه اتباع جمهوری آذربایجان، گرجستان و آلبانی هستند در بیمارستان ذکائی طاهر بوراک آنکارا بمدت دو هفته در اطاق‌های انفرادی قرنطینه و تحت مراقبت‌های ویژه قرار خواهند گرفت.

منبع:صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید