شش خدمه موتور لنج صیادی در آبهای بوشهر از خطر مرگ نجات یافتند

    کد خبر :769270

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: شش خدمه موتور لنج صیادی پس از پنج روز سرگردانی در آب‌های خلیج فارس حوزه سرزمینی این استان در عملیات موفقیت آمیز جستجو و نجات از خطر مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از محمد قاسمی افزود: در تاریخ ۱۹ آذر ماه و درپی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر عدم بازگشت یک شناور در موعد مقرر و نداشتن ارتباط تلفنی و رادیویی با آنان بلافاصله اقدام‌های لازم صورت گرفت و با توجه به نداشتن موقعیت دقیق صید، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به همراه یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه جهت جستجوی منطقه خورخان و شناور ناجی ۸ از بندر دیر جهت جستجو در منطقه مطاف اعزام شدند.

وی بیان کرد: شناورهای اعزامی به منطقه بر اساس الگوهای تعیین شده روز بعد ۲۰ آذرماه نیز به عملیات جستجو پرداختند.

قاسمی ادامه داد: همچنین به منظور شناسایی بهترمنطقه ، یک فروند واحد پروازی به همراه کارشناس جستجو و نجات از بوشهر به منطقه اعزام شد که پس از رویت نشدن شناور مفقودی به مقر خود در فرودگاه بوشهر بازگشت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در تاریخ ۲۱ آذر به طور مجدد شناور ناجی ۸ از بندر دیر، ناجی ۲۰ از بندر عسلویه و ناجی ۱۸ از بندر عامری به منطقه اعزام شدند ‌تا بر اساس الگوهای تعیین شده عملیات جستجو و نجات را انجام دهند که در پایان روز نیز شناور مورد نظر رویت نشد و شناوهای عملیاتی به پایگاه های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: از لحظه اطلاع از موضوع پیام ایمنی بر روی کانال ۱۶ دستگاه VHF از ایستگاه‌های بوشهر، لاورساحلی، دیر، کنگان و عسلویه به صورت مرتب پخش شد و پیام ایمنی از طریق دستگاه ناوتکس نیز از ایستگاه بوشهر و هرمزگان ارسال شد.
قاسمی ادامه داد: همچنین از طریق تماس تلفنی با مرکز M R C C قطر حادثه اطلاع رسانی شد و در اقدامی دیگر و با هماهنگی لازم اطلاع رسانی جهت هماهنگی با کشورهای بحرین و عربستان نیز انجام شد.

وی اظهارداشت : در روز ۲۲ آذرماه نیز همچنان عملیات جستجو و نجات توسط شناورهای ناجی در محدودهای تعیین شده و براساس الگوها انجام شد ولی شناور درمانده رویت نشد.

به گزارش ایرنا، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در روز پنجم و در تاریخ ۲۳ آذرماه نیز هماهنگی جهت اعزام بالگرد صورت گرفت و بالگرد به همراه کارشناس جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان به محدوده احتمالی اعزام شدند که پس از ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه عملیات جستجو رویت شناور و خبر سلامتی هر شش خدمه موتور لنج توسط بالگرد دریافت شد و بلافاصله شناور ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعلام شده اعزام شد و با رفع نقص فنی از شناور درمانده این موتور لنج را تا بندر دیر پشتیبانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید