ششمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۸:۱۵
    کد خبر :655097

ششمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین روز ثبت نام داوطلبین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح آغاز شد.

 

ششمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین روز ثبت نام داوطلبین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور و برای انتخابات خبرگان در حوزه های انتخابیه مذکور آغاز شد.

 

** علی مطهری وارد وزارت کشور شد

 

به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در دوره دهم، برای ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران وارد وزارت کشور شد.

 

مطهری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اولویت های مجلس یازدهم چه چیزی است؟ بیان داشت: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم و تاثیرگذاری در سیاست خارجی کشور که خود این موضوع هم در بهبود وضع اقتصادی تاثیر دارد.

 

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ هم نیاز به اصلاحاتی داریم از جمله اجرای کامل قانون اساسی و مخصوصاً فصل سوم که منشور حقوق ملت است باید اجرا شود. به طور خلاصه بازگرداندن مجلس به جایگاهی که در قانون اساسی دارد از اولویت های مهم مجلس است.

 

مطهری: عملکردم در مجلس خوب بوده است

 

مطهری در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجدداً به وی رای دهند؟ گفت: فکر می کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است وگرنه نمی آمدم اما این موضوع تشخیصش با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم. مهم این است که مردم در این انتخابات مشارکت بالایی داشته باشد چرا که هم آثار داخلی دارد و هم خارجی.

 

وی ادامه داد: یعنی اگر دنیا بداند که مردم مشارکت بالایی در انتخابات دارند پایه‌های نظام مستحکم می‌شود و در رفتار غربیها و آمریکایی‌ها نیز موثر خواهد بود.

 

با حضور مردم در انتخابات قطعاً ما زودتر از تحریم‌ها رها خواهیم شد

 

مطهری گفت: با حضور مردم در انتخابات قطعاً ما زودتر از تحریم ها رها خواهیم شد و در داخل هم برای اصلاح امور این موضوع موثر خواهد بود. مردم هم فکر نکنند که شرکت کردن یا نکردن شان در انتخابات تاثیری در وضعیت ندارد. مجلس مستقل و قوی می تواند تاثیر زیادی در کشور داشته باشد و بسیاری از امور را اصلاح کند.

 

وی افزود: ما در این دوره بیشتر در یک شرایط اضطراری بودیم و برخی کارها خارج از مسیر مجلس انجام می شد اما این مشکلات به زودی برطرف می‌شود و مجلس می‌تواند موثرتر باشد و آثار بهتری داشته باشد.

 

مطهری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در لیست اصلاح طلبان گفت: نمی دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد باید ببینیم وضعیت لیست‌ها چطور است و چگونه بسته می شود تا در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

 

وی ادامه داد: به نظرم اعلام هزینه‌های انتخاباتی نیز ایرادی ندارد. من خودم اساساً چندان در پی تبلیغات فراوان نیستم چراکه مردم هم من را می شناسند؛ بقیه هم اگر این موضوع را اعلام کنند و آنهایی که لیست می دهند و چهره های متعددی را در لیست خود قرار می‌دهند نیز این کار را انجام دهند، مفید خواهد بود.

 

** نائب‌رییس هیات فوتبال استان تهران ثبت‌‌نام کرد

 

منصوره سادات هاشمی نائب‌رییس بانوان هیات فوتبال استان تهران از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرد.

 

** علی عباسپور تهرانی‌فرد در فرمانداری تهران حضور یافت

 

علی عباسپور تهرانی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس وارد حوزه انتخابی فرمانداری تهران شد.

 

** حضور محمد عباسی در ستاد انتخابات کشور

 

محمد عباسی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر اسبق ورزش و جوانان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور روند ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس آغاز کرد.

 

** سیدمهدی هاشمی ثبت‌نام کرد

 

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

 

** نام‌نویسی حسین سبحانی‌نیا برای مجلس یازدهم

 

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه نیشابور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

 

** صادق خلیلیان ثبت‌نام کرد

 

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم داوطلب شد.

 

بنابر این گزارش، داوطلبان انتخابات مجلس تا ۱۶ آذر فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

 

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

 

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن

 

اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن

 

یک قطعه عکس ۴*۳ جدید

 

اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)

 

اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

 

اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

 

همچنین داوطلبان میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا به وسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد، می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۵ آذر ۱۳۹۸ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۲۱ آذر جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مراکز حوزه‌های انتخابیه‌ مذکور و یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکسدار و کارت ملی، یک نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی و دو قطعه عکس ۴*۳ جدید، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

بر اساس ماده ۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، خبرگانِ منتخب مردم باید دارای شرایط زیر باشند:

 

الف – اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی؛

 

ب – اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولیّ فقیه واجد شرایط رهبری، را تشخیص دهد؛

 

ج – بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز؛

 

د – معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران؛

 

ﻫ – نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی.

 

تبصره ۱ – مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فق‌های شورای نگهبان قانون اساسی می‌باشند.

 

تبصره ۲ – کسانی که رهبر معظم انقلاب – صریحاً و یا ضمناً – اجتهاد آنان را تأیید کرده باشد، از نظر علمی نیاز به تشخیص فق‌های شورای نگهبان نخواهند داشت.

 

تبصره ۳ – ضرورت ندارد که نمایندگان، ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید