شست و شوی فرش اکریلیک چگونه است؟

    کد خبر :1062169

فرش‌ها یکی از ارکان اصلی دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها به شما می‌روند و امروزه انواع متفاوتی از آن‌ها تولید و به بازار عرضه شده‌اند که شما می‌توانید طبق سلیقه خود از هرکدام از انواع آن‌ها استفاده کنید. یکی از انواع فرش‌ها که طرفداران زیادی هم دارد، فرش‌های آکریلیک هستند. این نوع فرش‌ها از الیاف آکریلیک بافته شده‌اند. شما باید برای اینکه فرش‌های خود را همواره تمیز نگه دارید به فکر شستشوی دوره‌ای آنان باشید.

اگر در ورامین ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی اسلامشهر را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید پیشنهاد می‌شود که سری به فشای وب بزنید. با این کار لیتس از مراکز معتبر در اختیار خواهید داشت و درنهایت می‌توانید به دلخواه یکی از مراکز موجود را جهت بهره گیری از خدماتشان انتخاب کنید.

فرش آکریلیک چه نوع فرشی است؟

از دهه ۱۹۵۰ این نوع فرش‌ها در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شدند، یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع فرش‌ها با دوام بودن آنان است، زیرا این نوع فرش‌ها از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند، همچنین قیمت به صرفه‌تری نسبت به سایر فرش‌ها دارند. البته باید بیان کنیم که الیاف فرش اکریلیک نیز مانند دیگر فرش‌ها بعد از طولانی مدت و استفاده زیاد فرسوده خواهد شد و دیگر مانند روز اول درخشان و لطیف نخواهد بود.

ولی با این وجود بسیاری از افراد به علت اینکه این نوع فرش قیمت مناسبی دارد، از آن برای پوشش دهی کف اتفاق استفاده می‌کنند. با این حال یکی از نکات مراقبتی از این نوع فرش‌ها آن است که با مواد شوینده خوب شسته شوند. اگر در ساری ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی ساری را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز را انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید.

نحوه شست و شوی فرش آکریلیک

شستن فرش در منزل به خصوص در خانه‌های کوچک امروزی می‌تواند زحمت زیادی بریتان ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است از خدمات مراکز قالیشویی معتبر بهره گیرید. اگر در اسلامشهر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی پرند را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی اسلامشهر را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، می‌توانید سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار لیستی از مراکز معتبر در اختیار داشته و می‌توانید به دلخواه خود از یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

اما ما در این قسمت از مقاله قصد داریم در ارتباط با شستن فرش آکریلیک توضیحاتی را برایتان بیان کنیم و نکاتی را نیز بازگو کنیم، تا اگر شما هم قصد شستشوی فرش در منزلتان را دارید، بتوانید با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید و کیفیت شستشوی فرشتان نیز بالاتر برود. شما می‌توانید با استفاده از برخی لوازم خانگی، تجهیزات استاندارد و همچنین دستورالعمل‌های دقیق که تا چندی بعد در اختیارتان قرار خواهیم داد این کار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز عبارتند از:

♦ جوش شیرین

♦ پودر فرش شوی تجاری یا مایع و یا فوم پاک کننده

♦ پودر لباسشویی

♦ برس(می‌توانید از یک جاروی مویی دسته بلند استفاده کنید)

♦ جاروبرقی خشک یا مرطوب و خشک

♦ بخارشوی با محلول شست و شوی فرش

♦ پارچه خشک نرم یا اسفنج

 جاروبرقی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مراقبت و تمیز نگه داشتن فرش اکریلیک آن است که از جاروبرقی استفاده کنید تا بتوانید با ان آلودگی‌های سطحی و ذرات گرد و غبار را از روی فرش پاک کنید. بهتر ایت برای سلامت الیاف فرش خود را حداقل هفته‌ای یکبار جارو بکشید. حتی اگر زمان کافی ندارید حتما قسمت‌های پر رفت و آمد را جارو کنید.

شست و شوی فرش آکریلیک به روش مرطوب

شما برای شستن فرش اکریلیک در منزل می‌توانید با استفاده از صابون لباسشویی و آب سرد محلول شویند‌ه‌ای تهیه کرده و از آن برای شستن فرش خود بهره گیرید. بعد از تهیه این محلول فرش خود را با استفاده از آن خیس کنید.  لازم به ذکر است زمانی که جاروبرقی شما دارای قدرت مکندگی بالا است باید از این روش استفاده کنید، زیرا باید رطوبت و مواد شوینده داخل بافت فرش تخلیه شود که در این روش توسط جاروبرقی این کار انجام می‌شود.

سپس با استفاده از برس فرش و یا پارچه تمیز نرم یا حوله کاغذی آلودگی‌های فرش را پاک کنید. در ادامه می‌توانید برای جذب آب و کف اضافی فرش از جاروبرقی استفاده کنید. بعد از اتمام شست و شو حتماً به فرش خود اجازه دهید رطوبت باقی‌مانده در آن در هوای آزاد خشک شود. حواستان باشد زمانی که فرش هنوز رطوبت دارد هرگز از آن استفاده نکنید.

از جوش شیرین برای شست و شوی فرش آکریلیک

اگر برای شستشوی فرش به محلول‌های پودری دسترسی ندارید، می‌توانید از مقداری جوش شیرین و روغن استفاده کنید. به این طریق که یک فنجان جوش شیرین را با ۲۰ قطره از روغن‌های اسانس دلخواه خود مخلوط کنید.

بعد از تهیه مخلوط مورد نظر آن را در سراسر فرش خود بپاشید و سپس با استفاده از یک برس تلاش کنید تا پود را به عمق بافت فرش برسانید. در آخر از جاروبرقی استفاده کنید تا تمامی پودرهای داخل الیاف فرش از ان پاک شوند. این کار می‌تواند بوی نامطبوع فرش را نیز از بین ببرد و ان را تمیز کنید.

شست وشوی فرش آکریلیک با بخار

استفاده از بخار برای شستن فرش اکریلیک مزایای زیادی برایتان دارد.زیرا بخار می‌تواند تا حد بسیار زیادی آلودگی‌ها را از فرش شما پاک کرده و آن را مانند روز اول درخشان و روشن کند. البته باید حواستان باشد که استفاده از بخار هم باعث ایجاد رطوبت در فرش می‌شود. پس باید حتما آن را در فضای باز قرار دهید تا به طور کامل رطوبت آن خشک شده و از بین رود.

بلند کردن نواحی فرورفته فرش آکریلیک

به علت قرار گرفتن وسایل سنگین مانند مبلمان، کمد، تخت و وسایل دیگر، به احتمال زیاد فرش شما دچار فرورفتگی خواهد شد.چ که همین امر باعث صاف شدن و فرسودگی فرش شما می‌شود. البته راهکارهایی برای رفع این فرورفتگی‌ها وجود دارند.

شما میتوانید مقداری آب گرم را در محلی که دچار فرورفتگی شده است اسپری کنید. سپس با استفاده از یک حوله مرطوب روی آن قسمت را بپوشانید. درنهایت با استفاده از بخار و حرارت اتو تلاش کنید تا الیاف را به حالت طبیعی بازگردانید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با فرش آکریلیک نکاتی را بیان کنیم. امیدواریم مطالبی که بیان کردیم برایتان مفید بوده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید