شرکت چینی بایدو هم از رقیب ChatGPT رونمایی کرد

    کد خبر :973529
بایدو

این روزها اخبار بسیاری درباره ربات هوش مصنوعی ChatGPT منتشر می‌شود. رباتی که توسط شرکت Open AI توسعه یافته و اکنون بیشتر کمپانی‌های بزرگ فناوری به دنبال رقیب آن هستند. حال به تازگی پس از گوگل شرکت چینی بایدو تصمیم به معرفی رقیب آن گرفت.

بازتاب-Baidu شاید در کشورهای غربی شناخته شده نباشد اما در آسیا بسیار شناخته شده است. محصول بایدو Ernie Bot نام دارد و از ماه مارس به صورت داخلی آزمایش آن شروع خواهد شد. با این حال، سرعت توسعه توسط رقبای مایکروسافت و گوگل ممکن است منجر به راه‌اندازی زودتر شود.

ربات‌های چت در چین در حال حاضر بر تعامل اجتماعی متمرکز هستند. با این حال ChatGPT در کارهای حرفه‌ای‌تری مانند برنامه نویسی و مقاله نویسی بهتر عمل می‌کند. بایدو در نظر دارد زمانی که کاربران درخواست‌های جستجو می‌کنند، نتایج ایجاد شده توسط ربات‌های چت را در خود جای دهد. بایدو سال‌هاست که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و مدیرعامل رابین لی در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که توسعه هوش مصنوعی دستخوش تغییرات چشمگیری شد. به نظر رسیده که این امر باعث تحقیق و توسعه Ernie Bot شد.

بایدو

بایدو در حال حاضر چندین فناوری مرتبط با ChatGPT و طرح معماری چهار لایه هوش مصنوعی دارد. این شامل تراشه‌ها، چارچوب‌های یادگیری عمیق، مدل‌های بزرگ و برنامه‌های جستجو می‌شود. Ernie Bot در لایه مدل قرار دارد. بایدو در حال حاضر یک مدل از پیش آموزش دیده در مقیاس بزرگ برای درک و تولید زبان طبیعی به نام Wenxin، با توانایی درک معنایی عمیق و تولید در حالت‌ها و زبان‌ها هم دارد.

زمان نشان خواهد داد که Ernie Bot در مقایسه با ChatGPT چگونه عمل خواهد کرد. گزارش‌های اخیر نشان داده که بایدو این سرویس را در ماه مارس به صورت آزمایشی فعال خواهد کرد و تاریخ دقیقی مشخص نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید