شرکت‌های جنرال موتورز و کروز از فورد شکایت کردند

    کد خبر :830775
شرکت‌های جنرال موتورز و کروز از فورد شکایت کردند

جنرال موتورز آمریکا و شرکت تابعه آن یعنی روبو تاکسی کروز اعلام کردند که در پی اقدام فورد مبنی بر استفاده از “نام بلوکروز” BlueCruise برای فناوری رانندگی خودکار خود، از این شرکت خودروسازی شکایت کردند.

در بیانیه ای که اندکی پس از نیمه شب شنبه به وقت دیترویت منتشر شد، جنرال موتورز اعلام کرد که اقدام فورد برای استفاده از نام بلوکروز، نقض حقوق علامت تجاری سوپرکروز Super Cruise متعلق به شرکت جنرال موتورز و همچنین علامت تجاری شرکت کروز محسوب می شود.

در این بیانیه آمده است: در حالی که جنرال موتورز امیدوار بود مسئله نقض علامت تجاری را با فورد به طور دوستانه حل کند، ما چاره ای جز دفاع قاطعانه از برندهای خود و محافظت از حقوق صاحبان سهام محصولات و فن آوری خود که طی سال ها در بازار کسب کرده ایم، نداریم.

در دادخواست روز جمعه، جنرال موتورز گفت که این دو خودروساز “بحث طولانی مدتی” را در مورد این موضوع انجام داده اند اما نتوانسته اند این اختلاف را حل کنند.

شرکت جنرال موتورز در این دادخواست ادعای نقض علامت تجاری و رقابت ناعادلانه را مطرح کرده است. خودروساز شماره یک ایالات متحده همچنین از دادگاه خواسته است تا دستور منع استفاده از نام بلوکروز و دریافت خسارات ناشی از اقدام فورد را صادر کند.

بر اساس این گزارش، شرکت فورد نیز این کیفرخواست را که در دادگاه فدرال کالیفرنیا تشکیل شده است “بی ارزش و ناعادلانه” خواند.

جنرال موتورز در سال 2012 اعلام کرد که از نام سوپر کروز برای فناوری کمک راننده خود استفاده می کند و از سال 2017 با استفاده از این نام بازاریابی این فناوری را آغاز کرده است.

واحد وسایل نقلیه خودران این شرکت یعنی شرکت کروز Cruise که اکثریت سهام آن متعلق به شرکت GM است، از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، فورد پیش از این اعلام کرده بود که در آوریل سال جاری میلادی از نام بلوکروز برای فناوری رانندگی خودکار و بدون دست خود استفاده خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید