شرکت‌های ژاپنی از سونی تا تویوتا از بازار روسیه خارج می‌شوند

    کد خبر :894340
شرکت‌های ژاپنی از سونی تا تویوتا از بازار روسیه خارج می‌شوند

شرکت‌های بزرگ ژاپنی از سونی گرفته تا تویوتا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از بازار روسیه خارج می‌شوند و فروش محصولاتشان را متوقف می‌کنند.

شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا کارکنان ژاپنی‌اش را از از شهرهای روسیه از جمله مسکو و سنت‌پترزبورگ خارج کرده و فروش ماشین‌های را به این کشور متوقف کرده است. شرکت‌های نیسان، هوندا و سوبارو نیز صادرات ماشین‌ها و موتورسیکلت‌هایشان به روسیه متوقف کرده و شرکت مزدا صدور قطعات ماشین به کارخانه‌ای در روسیه معلق کرده‌اند. شرکت میتسوبیشی هم اقدام مشابهی انجام داده است.

شرکت بزرگ لوازم الکترونیکی و سرگرمی سونی نیز صدور کنسول‌های بازی ویدئویی پلی‌استیش و نیز نرم‌افزار بازی به روسیه معلق کرده است. سونی اعلام کرد شروع فروش بازی پرطرفدار «گرن توریسمو ۷» را در روسیه معلق و همه فروشگاهای پلی‌استیشن در روسیه را تعطیل خواهد کرد.

شرکت سونی که یک بخش تهیه فیلم و موسیقی هم دارد، قبلا نمایش سینمایی همه فیلم‌های تولیدی‌اش در روسیه را هم متوقف کرده بود. سونی همچنین اعلام کرده است که ۲ میلیون دلار کمک بشردوستانه را به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان‌ امداد بین‌المللی «نجات کودکان» برای کمک به قربانیان جنگ اهدا می‌کند.

شرکت ژاپنی تولیدکننده بازی‌های ویدئویی «نینتندو» هم اعلام کرد که همه صادراتش را به روسیه تا «اطلاع ثانوی» معلق می‌کند. نینتندو که سازنده کنسول بازی پرطرفدار «سوئیچ» است، همچنین عرضه بازی Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp در روسیه به تاخیر انداخته است.

شرکت ماشین‌سازی و فناوری هیتاچی نیز صادراتش به روسیه را معلق و همه فعالیت‌های تولیدی‌اش را به طور موقت در این کشور متوقف می‌کند. البته این شرکت می‌گوید عرضه فراورده‌ها و خدمات مربوط به تجهیزات برقی را که برای زندگی روزانه مردم ضروری هستند، ادامه می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، این اقدام شرکت‌های ‌ژاپنی همزمان با خروج بی‌سابقه و گسترده برندهای عمدتا غربی در طیف گسترده‌ای صنایع از جمله شرکت‌های شل، اپل، دیسنی، استارباکس، مک دونالد و ایکیا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید