شروط پلیس برای تداوم حیات شبانه در تهران

    کد خبر :553697

با پایان ماه مبارک رمضان ساعت کار اصناف در پایتخت به حالت اول خود بازگشت و جان گرفتن طرح حیات شبانه به گفته رئیس پلیس پایتخت، منوط به تامین سه شرط است که هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ  درباره ادامه طرح حیات شبانه تهران پس از پایان ماه مبارک رمضان اظهارکرد: در ماه رمضان برخی از صنوف تا هنگام سحر و قبل از اذان صبح فعالیت داشتند اما با پایان ماه رمضان ساعت کار اصناف به حالت عادی بازگشته است.

وی درباره اینکه بنا بود پیش از این طرح حیات شبانه پس از پایان ماه رمضان نیز در تهران ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما در جلسات مربوط به حیات شبانه حضور داشتیم و اعلام کردیم که اگر قرار است اقدامی در این زمینه انجام شود باید سه امر مهم مورد توجه قرار بگیرد و در همین راستا اعلام کردیم که باید تمهیداتی برای امنیت فروشندگان و مردم در نظر گرفته شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید پیوست انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای این طرح تعریف کنیم، تصریح کرد: تاکنون این اتفاق رخ نداده است و چنین پیوستی ارائه نشده است، اما اگر این به شروط و مسائل توجه شود پلیس مخالفتی با این طرح نخواهد داشت.

رحیمی درباره اینکه آیا ساعت کار فعلی صنوف تا ساعت یک بامداد است، گفت: برخی از صنوف که کاربریشان اجازه فعالیت تا ساعت یک بامداد را به آنان می‌دهد می‌توانند تا این ساعت فعالیت کنند، اما لازم است که قبل از آن هماهنگی‌های لازم را با صنف مربوطه و پلیس انجام دهند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

زیست شبانه یا همان حیات شبانه یکی از طرح‌هایی بود که طی دو سال اخیر از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران ارائه شده و در مقاطعی نیز اجرا شد، حتی در اردیبهشت ماه امسال نیز در چند نقطه از تهران این طرح به شکل پایلوت اجرا شد، اما به نظر می‌رسد که اجرای دائمی مصوبه شورای شهر تهران حداقل نیازمند تأمین سه شرط اصلی پلیس باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید