شرط ضمن عقد مجردها برای خانه دار شدن

    کد خبر :887630
شرط ضمن عقد مجردها برای خانه دار شدن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در مورد ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳سال در نهضت ملی مسکن، گفته است: به این افراد فرجه و فرصت داده شده که در مدت‌زمان ۲ سال متأهل شوند تا بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، بنا بر گفته محمود محمودزاده اگر فردی در مدت دو سال ازدواج نکند، در غیراین صورت، اگر فرد واجد شرایطی برای واحد آنها وجود داشته باشد، فقط آورده آنها بدون سود برمی‌گردد و اگر متقاضی دیگری نباشد، باید پول زمین و عوارض و سایر تخفیف‌ها را به نرخ روز بپردازند.

یکی از ابعاد نهضت ملی مسکن، ایجاد گردش مالی در اقتصاد و فعال کردن شرکت‌های ساختمانی است تا از این محل اشتغال و رشد اقتصادی ایجاد شود. پس هدف اول طرح، فارغ از شرایط متقاضیان، احداث ساختمان‌های انبوه با تسهیلات بانکی و آورده نقدی افراد است.

هدف دوم این نهضت، ایجاد یک میانبر ارزان و سهل‌الوصول برای خانه‌دار کردن متقاضیان مصرفی و ناتوان است. در قالب تحقق این هدف کلی، اهداف دیگری نظیر کمک به ازدواج مجردان و… نیز تعریف شده است.

با این تفاسیر، در مورد شرط ضمن عقد نهضت ملی مسکن برای مجردان بالای ۲۳سال، اول باید گفت اگر وزارت راه و شهرسازی، نهضت ملی مسکن را مانند مسکن مهر مدیریت کنند، سن این مجردان آن‌قدر بالا می‌رود که طبق قانون، بدون ازدواج هم مشمول مسکن دولتی خواهند بود.

نکته دیگر اینکه برای تحقق احداث انبوه ساختمان در نهضت ملی مسکن، حتی متقاضیان رد شده مسکن ملی نیز مشمول طرح شده‌اند و به‌ احتمال‌ زیاد، به همه کسانی که در نهضت ملی ثبت‌نام کرده و قادر به پرداخت آورده نقدی باشند، بدون منت یک واحد مسکونی اعطا خواهد شد؛ پس این شرط ضمن عقد برای مجردان هم در نهایت می‌تواند نادیده گرفته شود.

نکته دیگر اینکه دولت طبق قانون جهش تولید مسکن مکلف است سالانه حداقل برای احداث یک‌میلیون واحد مسکونی برای رفع نیاز بازار برنامه‌ریزی کند و برخی کارشناسان معتقدند این کار باید تا زمانی که بازار به ثبات برسد، ادامه پیدا کند؛ پس بهتر است متولیان حوزه مسکن، بیش از آنکه بر فرع مساله متمرکز شوند، تمرکز خود را روی اجرای دقیق، سریع و درست قانون بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید