شرط روسیه برای مذاکره تسلیحاتی با آمریکا

    کد خبر :806961
شرط روسیه برای مذاکره تسلیحاتی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار درباره تحرکات آمریکا برای رسیدن به یک وضعیت برتر نظامی در جهان، از آمادگی مشروط مسکو برای مذاکره با واشنگتن درباره مسائل کنترل تسلیحاتی خبر داد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو نشانه‌هایی از واشنگتن درباره آمادگی مذاکره در خصوص موضوعات مرتبط با ثبات استراتژیک مشاهده می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روسیه آماده مذاکره درباره این موضوعات با آمریکاست اما روی نگرانی‌های خود درباره سیستم پدافند موشکی واشنگتن پافشاری خواهد کرد.

ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما هنوز مطلع نیستیم که دولت جو بایدن از چه زاویه‌ای به ابعاد متنوع کنترل تسلیحات شامل موضوعات مرتبط با پدافند ضد موشکی خواهد پرداخت. در حال حاضر ما در حال دریافت سیگنال‌های واشگتن درباره آمادگی برای صحبت با ما درباره موضوعات ثبات استراتژیک هستیم».

این مقام روس افزود: «البته ما بدون لحاظ شدن منافع و رفع نگرانی‌هایمان (از سوی واشنگتن) با هیچ چیزی موافقت نخواهیم کرد. اگر بتوانیم به طور مشترک به یک توازن منافع برسیم، در آن صورت ما می توانیم درباره توافقات صحبت کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه البته در این مصاحبه واشنگتن را به تلاش برای حصول به یک وضعیت برتر نظامی و حساب کردن روی تضعیف بازدارندگی اتمی مسکو متهم کرد.

زاخاروا تصریح کرد: «ایالات متحده هدف رسیدن به یک وضعیت برتر قطعی در حوزه نظامی را دنبال کرده است و روی احتمال تضعیف بازدارندگی اتمی روسیه حساب می کند.

به گفته او، واشنگتن با این هدف در حال تلاش‌ها برای تقویت توانمندی‌های نظامی خود در فضا و ایجاد ابزارهای لازم برای انجام یک حمله غیر اتمی سریع و هدفمند است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته در گزارش‌ها آمده بود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درصدد اختصاص حدود ۱۸ میلیارد دلار برای طراحی، ساخت و حفظ رهگیرهای موشکی برای مقابله با موشک‌های کره شمالی و ایران است.

بنا بر گزارش‌ها، پنتاگون در نظر دارد ۳۱ سامانه رهگیر موشکی را در پایگاه‌های نظامی آمریکا در ایالت آلاسکا مستقر کند.

به گزارش دانشجو، اعلام آمادگی مشروط سخنگوی وزارت خارجه روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره مسائل مرتبط با کنترل تسلیحلت و ثبات استراتژیک در حالی مطرح شده که روابط دو کشور به شدت متشنج شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید