شرط آمریکا برای ادامه کمک ها به غزه

  • سیاسی
  • شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۲۰:۱۶
    کد خبر :1028177
بلینکن

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار باز ماندن گذرگاه رفح برای ادامه جریان کمک‌ها به مردم غزه شد و بار دیگر علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: «ما به صراحت می‌گوییم که حماس نباید در توزیع کمک‌های حیاتی دخالت کند.»

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در بیانیه ای گفت: «ما از تمام طرفها می خواهیم گذرگاه رفح را باز نگه دارند تا ادامه جریان کمک ممکن شود. این کمک برای رفاه مردم غزه حیاتی است. ما به صراحت اعلام کرده ایم: حماس نباید در توزیع این محموله کمکی حیاتی دخالت کند. مردم غیرنظامی غزه مسوول تروریسم وحشتناک حماس نیستند و نباید بخاطر اعمال منحط آن رنج ببینند.»

بلینکن در ادامه ادعاهایش افزود: «همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته بود، اگر حماس این کمک را بدزد و آن را منحرف کند بار دیگر نشان داده که هیچی علاقه ای به رفاه مردم فلسطین ندارد و عملا از توانایی جامعه بین المللی برای ارائه این کمک جلوگیری می کند. باید از غیرنظامیان محافظت شود و کمک باید به سرعت به آنهایی نیاز دارند برسد.»

بلینکن مدعی شد: «ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای برای تاکید بر اهمیت پیروی از قانون جنگ، حمایت از کسانی که خواستار انتقال به منطقه امن هستند یا می‌خواهند کمک ارایه و تسهیل دسترسی به غذا، آب، کمک پزشکی و پناهگاه برای شهروندان غزه در هرکجا که هستند، ادامه خواهیم داد.»

وزیر خارجه دولت بایدن همچنین گفت که آمریکا به کار خود برای خروج امن شهروندان آمریکایی از غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از مصر، سازمان ملل و رژیم اسرائیل به خاطر کمک به اعزام یک کاروان شامل ۲۰ کامیون به غزه که کمک‌های بشردوستانه مانند غذایی، آب و تجهیزات پزشکی حمل می کنند، قدردانی کرد.

این درحالی است که هلال احمر فلسطین در واکنش به تعداد کامیون های ورودی حامل کمک های انسانی به نوار غزه گفت که کمک های ورودی امروز به غزه به اندازه یک قطره در برابر دریای نیازهای بشردوستانه در این منطقه است و از جامعه بین المللی می خواهیم که فورا اجازه ورود سوخت به نوار غزه داده شود.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که ما خواستار محافظت از کادرهای انسانی در غزه و تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه هستیم و مدیر اجرایی سازمان جهانی غذا تاکید کرد که ۲۰ کامیون برای برآورده کردن نیازهای نوار غزه کافی نیست.

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد محموله آب وارد شده از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه فقط برای مصرف یک روز ۲۲ هزار نفر کافی است.

به گزارش ایرنا، یونیسف روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری در پی بازگشایی گذرگاه رفح اعلام کرد که توانسته است برای مصرف یک روز ۲۲ هزار نفر را از طریق گذرگاه رفح به غزه برساند.

در بیانیه یونیسف آمده است: بیش از ۴۴ هزار بطری آب آشامیدنی تامین شده توسط یونیسف امروز به عنوان بخشی از ۲۰ کامیون هلال احمر مصر، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا از گذرگاه رفح عبور کرد.

به گفته کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، تحویل آب برای ۱ میلیون کودک در غزه که “با یک بحران حفاظتی و انسانی روبرو هستند” یک “مسئله مرگ و زندگی” است.

راسل افزود: این محموله محدود اما نیازها فوری و بسیار زیاد است. ما نه تنها به آب، بلکه به غذا، سوخت، دارو، و کالاها و خدمات ضروری نیاز داریم. اگر نتوانیم به طور مداوم تدارکات بشردوستانه را تامین کنیم، با تهدید جدی مواجه خواهیم شد.

همزمان «عبدالله دوم‌» شاه اردن با بیان اینکه جان همه غیرنظامیان با ارزش است، بمباران غزه را جنایت جنگی خواند و خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارشایرنا، به نقل از الجزیره، شاه اردن در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ که با هدف بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین برگزار شده است ، افزود: بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است. محاصره غزه و قتل و گرسنه نگهداشتن مردم ما در غزه در سایه سکوت بین المللی صورت می گیرد. سوخت و کمک های انسانی و دارو باید به طور کامل به غزه برود و کوچاندان فلسطینی ها خط قرمز ما است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید