شربتی برای کنترل استرس و اضطراب

    کد خبر :943379
شربت چای ترش

شربت چای ترش (چای ترش+چای سبز+دارچین+سنبل الطیب+اسطوخودوس) حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، قند(گلوکز، ساکاروز+فرکتوز)، کلسیم، پروتئین، اسید فولیک، والرین، سروتونین، اسید چرب امگا 3، آهن ، موسیلاژ، پکتین، پلی فنول، اوژانول، مس، فسفر، روی، ویتامین های A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، C، D، E و غیره است.

برای بررسی خواص این شربت و اینکه مصرف آن برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت چای ترش

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت چای ترش اظهار کرد: این شربت موجب تقویت سیستم قلبی و عروقی و پیشگیری از تصلب شرائین، کاهش و کنترل قند، فشار خون و چربی خون مخصوصا قند و فشار عصبی در افراد می‌شود؛ شربت چای ترش آرام بخش قلب و اعصاب  است و موجب بهبود کیفیت خواب، رفع بی خوابی، رفع اضطراب، استرس و سایر ناراحتی‌های روانی می‌شود.

وی افزود: این شربت موجب تقویت معده، کبد، رفع ناراحتی‌های گوارشی با منشا اعصاب، رقیق شدن، تصفیه خون، کنترل اشتها، چربی سوزی و لاغری می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت موجب رفع درد‌های مفصلی و روماتیسمی، تقویت سیستم عملکرد مغز می‌شود و از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند؛ همچنین تاثیر چشمگیری در رفع سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.

عظمایی تصریح کرد: این شربت به دلیل داشتن ویتامین A، E، C و پلی فنول موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بدن در مقابل انواع بیماری ها مخصوصا سرطان ها محافظت می‌کند.

وی درباره سایر خواص شربت چای ترش اظهار کرد: رفع تپش قلب، تسکین سردردهای میگرنی، آرامش ذهن، رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات، رفع سرگیجه، رفع اختلالات وسواس فکری، تقویت پوست ومو از دیگر خواص این نوشیدنی هستند؛ کنترل و کاهش قند فشار چربی با منشا اعصاب و  لاغری و چربی سوزی با این شربت ممکن می‌شود.

این محقق طب سنتی درباره موار منع مصرف گفت: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است همچنین کسانی که از داروهای رقیق کننده (آسپرین، وارفارین) و کاهش دهنده فشار خون و داروهای افسردگی استفاده می‌کنند از مصرف همزمان این دارو با این شربت پرهیز کنند و بهتر است 3 تا 4 ساعت بعد از مصرف دارو، این شربت را بنوشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید