شرایط در زنجان عادی نیست / مردم کرونا را شوخی نگیرند

    کد خبر :724538

فتح اله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، با اشاره به شیوع و روند نگران کننده ابتلا به کرونا ویروس در استان زنجان ، اظهار داشت: ضروری است که فاصله های اجتماعی بیش از پیش رعایت شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه تا اوایل خرداد، 80 درصد مردم توصیه‌های اجتماعی را رعایت می کردند ، ادامه داد: این رعایت فاصله اجتماعی امروز به حداقل ممکن رسیده است.

حقیقی ، با تاکید بر به صدا در آمدن زنگ خطر برای ابتلای بیشتر مردم، یادآورشد: 25 هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا ویروس گرفته شده که آزمایش 3500 نفر در استان بر اساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 30 درصد تخت‌های بیمارستانی در استان برای بستری بیمارن اشغال شده است و بیشتر بیماران در منازل یا در نقاهتگاه‌ها دوران بیماری را خود را طی می‌کنند، تصریح کرد: روزانه 600 مورد تست کرونا ویروس از افراد مشکوک گرفته می‌شود و این بیانگر این است که باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: آثار تجمعات این روزها در چند روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان بروز خواهد کرد.

استاندار زنجان همچنین در پایان از صاحبان برخی صنوف نظیر تالار های پذیرایی و غیره که به افراد به صورت تجمعی خدمات رسانی می کنند و افراد خواسته یا نا خواسته گرد هم می آیند متذکر شد که این مراکز دستورالعمل ها را رعایت کنند و در غیر اینصورت این افراد نقش مستقیم در ابتلای افراد به کرونا ویروس خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید