شاهد رقابت تمام پتانسیل تکواندو بودیم

  • ورزشی
  • شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :460805

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: رقابتهای انتخابی با حضور تمام پتانسیل تکواندو ایران در سطح فنی قابل قبولی برگزار شد و همه مدعیان در شرایط یکسان به مصاف هم رفتند.

فریبرز عسکری با بیان مطلب فوق به مهر گفت: حضور ۷۶۳ تکواندوکار در این دوره از مسابقات باعث شد شاهد رقابت جذاب و دیدنی بهترین های ایران باشیم. جوانان مستعد و با آتیه ای در این مسابقات حضور دارند که با علاقه، انگیزه بالا و جسورانه مبارزه می کنند که نوید بخش آینده ای روشن برای تکواندو کشورمان است و خوب در جریان مبارزات نیز شاهد برد و باخت های متعددی بودیم که در این میان برخی چهره های شاخص نیز بودند که برابر جوانان با آتیه بازنده میدان مسابقه را ترک کردند.

وی در مورد شرایط نفرات برتر این دوره از مسابقات در اردوها هم گفت: انتخاب های ما در اردوها همیشه شفاف و بدور از حاشیه صورت گرفته است. بدون شک نفر اول این رقابتها امتیاز ویژه ای خواهد داشت چرا که در یک ماراتن واقعی موفق به کسب مدال طلا شده است. علاوه بر نفرات اول و دوم که مستقیم به اردو راه پیدا می کنند، تعدادی هم با دعوت کادر فنی فراخوانده خواهند شد.

سرمربی تیم ملی در خصوص شکست و حذف برخی چهره های صاحب نام در این رقابتها گفت: برد و باخت جزوی از مسابقات ورزشی است و در چنین مسابقاتی نیز هر کارشناسی می توانست انتظار چنین باخت هایی که می تواند دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی و یا حضور در یک وزن غیر تخصصی را داشته باشد، ما همه این مسائل را مدنظر داریم و ان‌شاالله پس از پایان مسابقات و جلسه با همکارانم در کادر فنی تنفرات منتخب مشخص می شوند. ممکن است این دست نفرات با وجود باخت به اردو دعوت شوند و ممکن هم است دعوت نشوند.

عسکری در رابطه با تغییر وزن احتمالی برخی تکواندوکاران هم گفت: برای انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی یک برنامه کلی داریم ولی باید اردوها تشکیل شده و شرایط تکواندوکاران را بررسی کنیم. ما باید شرایط نفرات خود را به لحاظ رنکینگ جهانی بررسی کرده و در نهایت به تکواندوکار اعلام کنیم که اگر در چنین وزنی مبارزه کند برای او بهتر است. در کل با همفکری اعضای تیم و کادر فنی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت و این طور نیست که بخواهیم موضوعی را به تکواندوکار تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما انتخاب بهترین نفرات برای حضور در مسابقات جهانی است و کسی که از فیلتر انتخابی ها و برتری در مسابقات پرتعداد عبور کند بدون شک شایستگی خود را برای حضور در چنین میدان بزرگی را به کادر فنی اثبات کرده است. ما قدرت این ریسک را داریم که به جوانان با آتیه اعتماد کرده و فرصت این ابراز شایستگی را بدهیم و مطمئن هستم پاسخ لازم از این اعتماد خواهیم گرفت و کما اینکه در بازیهای آسیایی نیز چنین شد.

عسکری در پایان با اشاره به زمان تشکیل اردوی تیم ملی گفت: در پایان مسابقات یک برنامه هوازی دو هفته ای به دعوت شدگان می دهیم و پس از برگزاری رقابتهای لیگ برتر از روز شنبه ۲۹ دیماه تکواندوکاران وارد اردوخواهند شد. در روز نخست تست آمادگی جسمانی خواهیم داشت و براساس نتایج این تست تمرینات را برای حضور در جام فجر و جام باشگاههای آسیا آغاز می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید