شاسی بلند تویوتا هایلندر جدید معرفی شد/غرش با پیشرانه توربو

    کد خبر :911898

تویوتا شاسی بلند هایلندر به روز شده را در بازار آمریکای شمالی معرفی کرد، جایی که فروش آن قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد. قیمت اعلام نشده و جزئیات دقیق آن در کنار تاریخ مشخص عرضه بزودی اعلام خواهد شد.

بازتاب- تغییر اصلی که تویوتا در هایلندر جدید ارائه داده علاوه بر طراحی نسبتا بهبودیافته باید به افزوده شدن یک پیشرانه توربو هم اشاره کرد. این کراس اوور یک موتور بنزینی توربوشارژ چهار سیلندر جدید دریافت کرده که جایگزین پیشرانه قدیمی 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی شده است.

پیشرانه جدید 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو قدرت 269 اسب بخاری تولید می‌کند. گشتاور آن 418 نیوتن متر بوده و نسبت به مدل پیشین 30 اسب بخار قدرت کمتری ارائه خواهد داد. البته اگرچه اسب بخار کاهش یافت اما گشتاور 62 نیوتن متر افزایش داشته است. تویوتا در مورد سازگاری با محیط زیست موتور جدید اعلام کرده که در مقایسه با موتور شش سیلندر قدیمی تنفس طبیعی، حدود 50 درصد ذرات مضر کمتری را در جو منتشر خواهد کرد.

تویوتا هایلندر همچنین با پیشرانه هیبریدی مبتنی بر موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی در ایالات متحده عرضه می‌شود که با دو موتور الکتریکی همراه است. در مجموع، همه موتورها قادر به ارائه قدرت 246 اسب بخاری هستند. در کابین، شاهد صندلی‌هایی با سیستم گرمکن و سردکن هستیم که از جنس چرمند. همچنین باید به سیستم سرگرمی 12.3 اینچی اشاره کرد که پنل روی داشبورد را دربرمی‌گیرد. سیستم سرگرمی از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و افراد می‌توانند تجربه چندرسانه‌ای پیشرفته‌ای داشته باشند.

تویوتا در بحث فناوری‌های ایمنی و رانندگی به چندین سیستم روی آورده که باید به سیستم ترمزخودکار، عدم خروج از خط و بسیاری دیگر اشاره کرد. همانطور که گفته شد هایلندر جدید از اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید