شاسی بلند تنومند فورد اکسپلورر 2025 معرفی شد

    کد خبر :1050960
فورد اکسپلورر 2025

شرکت فورد برای سال 2024 مدل 2025 شاسی بلند اکسپلورر را معرفی کرد، مدلی که دارای طراحی بروز، کابینی جدید و ویژگی‌های استاندارد متنوع است.

بازتاب-مهم ترین تغییر برای شاسی بلند سه ردیفه محبوب، فضای داخلی آن است. فورد داشبورد عقب برده و فضای کابین را افزایش داده و طراحی را به نوعی اصلاح می‌کند. صفحه نمایش سیستم سرگرمی 13.2 اینچی با یک سینی جدید در زیر آن برای نگه داشتن تلفن‌های شما که دارای پد شارژ بی سیم است، بالاتر از داشبورد قرار گرفت. تزئینات آجدار زیر صفحه نمایش به مسافران کمک می‌کند تا بفهمند دستانشان به کجا می‌رسد.

اکسپلورر همچنین اولین خودروی فورد خواهد بود که دارای تنظیمات جدید سیستم سرگرمی است. این خودروساز سیستمی را طراحی کرده که پنج برابر قدرت پردازش و 14 برابر توانایی گرافیکی نسل قبلی دارد تا برنامه‌ها و خدماتی را که مشتریان بیشترین استفاده را از آن می‌کنند یکپارچه کند. Google Assistant دستیار صوتی پیش فرض بوده، اما الکسا داخلی نیز موجود است.

فورد اکسپلورر 2025

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید فروشگاه برنامه Google Play را در خود جای داده و دسترسی به سرویس‌های محبوب را فراهم می‌کند، از جمله سرویس‌هایی که می‌توان در هنگام پارک کردن خودرو از آنها استفاده کرد. کاربران می‌توانند YouTube، Amazon Prime را پخش کنند و در آینده نزدیک از طریق مرورگر Vivaldi یا از طریق Google Chrome به اینترنت دسترسی داشته باشند. آنها حتی می‌توانند از طریق یک کنترلر متصل به بلوتوث بازی کنند.

آلن سان، مدیر محصول فورد برای تجربه دیجیتال این شرکت، گفت که سیستم جدید با ادغام خدمات دیجیتالی مورد نظر مشتریان در خودرو، کاربران را از بیرون کشیدن تلفن‌هایشان باز می‌دارد. این خودروساز همچنین از فناوری BlueCruise خود در این مدل استفاده خواهد کرد. برخلاف رقیب جنرال موتورز، فورد به پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی ادامه می‌دهد تا گزینه‌ها و انتخاب‌هایی را در اختیار افراد قرار دهد. به همین دلیل است که Digital Experience جدید این شرکت می‌تواند نقشه‌های Apple CarPlay و Android Auto را در کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی نمایش دهد.

در نمای بیرونی، فورد چهره‌ای به‌روز و چراغ‌های عقب بازطراحی شده را به SUV می‌بخشد که هر تریم دارای جلوپنجره‌ای منحصر به فرد است. اکتیو سطح ابتدایی با جلوپنجره مشبک مشکی و میله‌های کرومی ارائه می‌شود، در حالی که پلاتینیوم دارای طراحی بال با کروم ساتن است. ST-Line و ST دارای توری‌های لانه زنبوری با درج مش هستند، اما ST با نشان منحصر به فرد خود متمایز است. همچنین برای امسال رنگ بیرونی متالیک آبی بوده که برای مدل‌های Active، ST-Line و ST موجود است.

فورد لاین آپ اکسپلورر را حداقل در حال حاضر از هشت تریم به چهار تریم کاهش داده است. این خودروساز در حال آزمایش یک نسخه مقاوم است که بعدها عرضه خواهد شد. چهار تریم موجود عبارتند از Active، ST-Line، ST و Platinum. نسخه‎‌های XLT، Timberline، Limited و King Ranch دیگر در کار نیست. اکسپلورر 2025 با مقدار مناسبی از تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود. خریداران صندلی‌های جلوی گرم‌کن، صندلی راننده برقی 10 جهته، اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو، هشت پورت USB با دو عدد در ردیف سوم، سه درگاه 12 ولتی، یک درب برقی، فورد کو-پایلوت 360 و چراغ جلو LED دریافت خواهند کرد.

فورد اکسپلورر 2025

در بخش پیشرانه یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست 300 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور تدارک دیده شده و این موتور استاندارد در تریم‌های Active، ST-Line و Platinum مورد استفاده است.

EcoBoost شش سیلندر 3.0 لیتری یک بار دیگر به عنوان مدل استاندارد ST و تریم پلاتینیوم موجود است. این موتور همان 400 اسب بخار قدرت و 415 پوند فوت را دارد که در مدل قبلی تولید می‌کرد. یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجدد کالیبره شده و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد در تمامی محدوده تریم تعبیه شد. سیستم چهار چرخ محرک در هر تریم موجود است.

نسخه پایه این شاسی بلند 41 هزار دلار بوده و از پاییز 2024 به فروش می‌رسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید