شاخص کل بورس ۳ هزار واحد رشد کرد

    کد خبر :890109
شاخص کل بورس ۳ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس امروز با افزایش ۳ هزار و ۲۱۱ واحدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید.

امروز سه‌شنبه (۳ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۳ هزار ۲۱۱ واحدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۷۸۲ واحد افزایش به ۳۲۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۹ هزار و ۴۴۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، شبندر، شپنا،شتران، فملی و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای جم، پارسان و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۱۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۱ هزار و ۹۴ بود.

امروز نمادهای شاوان، مارون،اتکای، رنیک،حسینا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای فرابورس، تجلی و شرانل نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

خروج ۲۰۰ میلیارد تومانی حقیقی ها

افراد حقیقی امروز ۲۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «وشمال» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «شبندر» و «حکشتی» معطوف بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید