شاخص بورس، قرمز ماند

    کد خبر :923393
شاخص بورس، قرمز ماند

بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه با رشد شروع کرد، اما بعد از آن روند رو به نزول در پیش گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 10 هزار 889 واحد به رقم یک میلیون و 487 هزار و 622 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 6271 واحد به رقم 409 هزار و 558 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از شرکت‌های حاضر در بورس است، به رقم 5 میلیون و 832 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 355 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 406 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.73 درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن 1.5 درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.83 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.6 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.88 درصد کاهش یافت.

امروز نماد فولاد مبارکه یک تنه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس ایران، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 222 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 822 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 103 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 351 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 194 هزار فقره معامله و به ارزش 129 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است در روزهای دوشنبه که اوراق بدهی بانک مرکزی توسط شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود امروز هم عمده معاملات مربوط به اوراق بدهی بانک مرکزی بوده وگرنه ارزش معاملات فرابورس به این اندازه نمی‌رسد.

امروز همچنین نمادهای آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، صنعتی مینو، ایرانول ، پتروشیمی تندگویان، فولاد ارفع و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و خرید و فروش هر کسی به خودش ارتباط دارد بنابراین قبل از خرید و فروش در بازار حتما باید با مطالعه، تحلیل و مشورت عمل کنند امروز در فرابورس ایران در قالب عملیات بازار باز بیش از 1.4 میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی به ارزش 127.5 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد، وگرنه ارزش معاملات سهام در فرابورس امروز به 1031 میلیارد تومان رسید وگرنه عمده ارزش سهام معاملات امروز فرابورس مربوط به اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید