شاخص آلودگی هوا در کرج به ۱۷۲ رسید

    کد خبر :1033145
شاخص آلودگی هوا کرج
شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) را در شهرستان های اشتهارد، ایستگاه ماموت ساوجبلاغ، مترو کرج و منطقه سه کرج به ترتیب ۱۵۵، ۱۵۶، ۱۵۱ و ۱۷۲ اعلام کرده اند که حکایت از کیفیت ناسالم هوا برای تمام گروه ها دارد.

ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز وضع کیفی هوا را در بیشتر مناطق این استان ناسالم گزارش دادند که بیانگر استمرار این وضعیت از چند روز گذشته است.
بر اساس اعلام روز چهارشنبه مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز ، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) را در شهرستان های اشتهارد، ایستگاه ماموت ساوجبلاغ، مترو کرج و منطقه سه کرج به ترتیب ۱۵۵، ۱۵۶، ۱۵۱ و ۱۷۲ اعلام کرده اند که حکایت از کیفیت ناسالم هوا برای تمام گروه ها دارد.
بر اساس همین گزارش وضع کیفی هوا در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز با شاخص ۱۴۷و ۱۴۶ برای گروه های حساس ناسالم است.
هواشناسی استان البرز روز گذشته اعلام کرده بود که آلودگی هوا در استان البرز از ظهر امروز چهارشنبه افزایش می یابد.
مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا “شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.
به گزارش ایرنا، استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید