سیل در شرق افغانستان/ ۱۰۰ نفر جان باختند

    کد خبر :831762
سیل در شرق افغانستان/ ۱۰۰ نفر جان باختند

وزارت دولت افغانستان درامور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که جاری شدن سیل در استان شرقی نورستان ۱۰۰ کشته و دهها ناپدید برجای گذاشته است.

“احمدتمیم عظیمی” سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور حوادث طبیعی به رسانه‌ها در کابل گفت که سیل دیروز (پنجشنبه ) در شهرستان «کامدیش» استان نورستان حدود ۸۰ منزل مسکونی را نیز بطور کامل ویران کرده است.

وی افزود:اجساد شماری از قربانیان این حادثه از رودخانه کنر در شهرستانهای “ناری”، “اسمار” و “سرکانو” در استان کنر پیدا شده و تلاش برای یافتن افراد ناپدید شده نیز ادامه دارد.

“حافظ عبدالقیوم” استاندار نورستان نیز گفته است که تلاش برای یافتن و تحویل اجساد قربانیان به خانواده‌ها ادامه دارد و این سیل صدها هکتار زمین کشاورزی نیز آسیب رسانده است.

وی افزود:دهها نفر همچنان ناپدید هستند.

استاندار نورستان گفت از طالبان خواسته شده در مناطق تحت کنترل این گروه برای امداد رسانی به مردم آسیب دیدیه مانع ایجاد نکنند.

“سعیدالله نورستانی” رئیس شورای استانی نورستان هم گفته است۸۰ منزل مسکونی و صدها هکتار زمین کشاورزی در این منطقه تخریب شده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث همچنین اعلام کرد که نزدیک به یک هزار خانواده سیل زده در شهرستان جوند استان بادغیس کمک های غذایی دریافت کردند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید