سیستم عامل اندروید 12.1 بیشتر برای گوشی های تاشو است

    کد خبر :846632

وب‌سایت XDA Developers مطالب جالبی در مورد بروزرسانی بعدی اندروید 12 که احتمالاً Android 12.1  نامیده می‌شود، به دست آورده است. هر چند هنوز اطلاعات کامل ویژگی‌ها را نمی‌دانیم؛ اما این احتمال وجود دارد که بخش عمده تمرکز این آپدیت به منظور بهبود تجربه گوشی‌های تاشو باشد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– این امکان نیز  وجود دارد که عرضه آپدیت اندروید 12.1 به منظور آماده شدن برای عرضه گوشی تاشو Pixel گوگل باشد. در هر صورت،XDA Developers  یک ویژگی نوار وظیفه را در نسخه‌های اولیه بتا اندروید 12 مشاهده کرده است و یک آموزش همراه با چند رشته کد پیدا شده که نحوه عملکرد نوار وظیفه در این بروزرسانی را نشان می‌دهد.

به طور پیش فرض، داک نوار وظیفه روی صفحه اصلی یا هنگامی که قابلیت تقسیم صفحه (split-screen) فعال می‌شود باز می‌ماند و هنگامی که یک برنامه را به صورت تمام صفحه باز کنید مخفی می‌شود.

کاربر می‌تواند یک برنامه را از نوار وظیفه نگه داشته و بکشد تا هنگام باز شدن گوشی در هر دو نیمه صفحه ظاهر شود. همچنین می‌توان نوار وظیفه را لمس کرده و نگه دشت تا آن را فعال یا پنهان کرد؛ علاوه بر آن نیز کاربر می‌تواند برنامه‌های دلخواه خود را به نوار وظیفه اضافه کند.

کد سیستم تعریف شده نیز انیمیشن‌های متحرک بهینه هنگام بستن و باز کردن نمایشگر را توصیف می‌کند و تصویری از یک گوشی باز نشده را نشان می‌دهد که نوار وظیفه در آن مشخص است.

جالب است بدانید که در تصویر، دو نمونه جداگانه از مرورگر گوگل کروم نشان داده شده است؛ بنابراین ممکن است در Android 12.1  برای بهبود حالت چند وظیفه‌ای، پشتیبانی از دو نسخه مرورگر را در گوشی‌های تاشو شاهد باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید