سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم خواهد بود؟

    کد خبر :833913

بر اساس سخنان رئیس جمهور منتخب در مراسم تحلیف مقرر شد تا در اوایل هفته جاری لیست اعضای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی اعلام شود؛ لیستی که گمانه ها پیش از ارائه آن از قطعی شدن برخی گزینه ها حکایت دارد.

«بازتاب»؛ جدا از گزینه های مطرحی چون محمد مخبر که به عنوان معاون اول رئیس جمهور نامشان مطرح شده و به نظر این موضوع قطعی هم شده است، یکی از گزینه هایی که این روزها نامش به تازگی بر سر زبان ها افتاده و گویا قرار است، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم باشد، حجه الاسلام و المسلیمن سید اسماعیل خطیب است.

برخی منابع خبری در شبکه های اجتماعی و نیز سایت های خبری از سید اسماعیل خطیب به عنوان گزینه احتمالی رئیس جمهور منتخب برای وزارت اطلاعات یاد می کنند.

این در حالی است که پیش از این و در روز و هفته های گذشته از نام هایی چون  سیدمحمود نبویان، نماینده مجلس- علی عبدالهی، رئیس فعلی حفاظت قوه قضائیه- غلامحسین رمضانی- حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه-  احمد خزایی- مصطفی پورمحمدی و علی محمدی سیرت به عنوان گزینه های احتمالی وزارت اطلاعات یاد می شود.

یک منبع آگاه در گفت و گو با «بازتاب»، ضمن اشاره به قطعی بودن انتخاب حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات، دیگر گزینه های مطرح برای این سمت را فاقد سندیت لازم دانست و گفت برخی از این اسامی اصلاً نامشان در بررسی ها مطرخ نشد و برخی نیز پس از بررسی ها از انتخاب به عنوان گزینه نهایی حذف شدند.

بر اساس این اطلاعات، حالا و بر خلاف گمانه زنی های چند روز قبل به نظر می رسد گزینه اصلی برای وزارت اطلاعات مشخص شده و در لیست پیشنهادی رئیس جمهور منتخب نام حجه الاسلام خطیب به عنوان وزیر اطلاعات درج شده است.

از طرفی نیز با توجه به سوابق مرتبط و رزومه قابل قبولی که آقای خطیب در کارنامه دارد، این احتمال بالا وجود دارد که نمایندگان مجلس نیز به او رأی اعتماد بدهند و بنابراین از هم اکنون باید ایشان را وزیر اطلاعات دولت سیزدهم دانست.

سید اسماعیل خطیب کیست؟

حجه الاسلام و المسلمین خطیب متولد سال ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از سال 1391 تا 1398 و سرپرست حراست آستان قدس رضوی از جمله سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیت‌های وی می‌باشد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عادل گفت:

    یعنی در مدت جولان طبری در قوه ایشان پست داشته // خدا بخیر کنه

دیدگاهتان را بنویسید