سپرده های بلندمدت با سود ۲۰ درصد برای یک سال دیگر تمدید شدند

    کد خبر :402051

رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: سپرده های ۲۰ درصدی در شهریور امسال با همان نرخ قبلی برای دوره یک ساله تمدید شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کوروش پرویزیان درباره سپرده های یکساله ۲۰ درصدی که مهلت آنها به اتمام رسیده، اظهار داشت: بر اساس مجوز بانک مرکزی، سپرده های بلندمدتی که در شهریور ماه سال گذشته افتتاح شده اند، با همان نرخ سود قبلی تمدید شدند.

وی با بیان اینکه این سپرده ها به طور یک ساله تمدید شده اند، افزود: مگر آنکه سپرده گذار بخواهد سپرده بلندمدت خود را باطل کرده و به سپرده کوتاه مدت تبدیل کند و طبیعتا اگر آن سپرده بخواهد ادامه پیدا کند، با همان نرخ گذشته ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول در شبکه بانکی درباره اینکه در ماه های گذشته بازدهی سود در بازارهای مشابه بسیار بیشتر از سود بلندمدت بانکی بوده است، اظهار داشت: افرادی که اقدام به سپرده گذاری بلندمدت در بانک ها می کنند، تنها دوره کوتاه مدت بازارهای مختلف را در نظر نمی گیرند بلکه این موضوع یک روند است.

وی با بیان اینکه سپرده گذاران بلندمدت فقط دوره کوتاه مدت را نمی بینند، گفت: نباید به سپرده گذاری بلندمدت در بانک ها نگاه مقطعی داشت و این سپرده گذاری تابع شرایط بلندمدت است.

رئیس کانون بانک های خصوصی ادامه داد: معمولا سپرده های بلندمدت در بانک، تابعی از مسائل و شرایط بلندمدت هستند و نباید به آنها مقطعی و کوتاه مدت نگاه شود.

پرویزیان در عین حال گفت: البته سیاستگذار باید توجه داشته باشد که سپرده های بانکی صرف سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی می شود و افرادی که اقدام به سپرده گذاری بلندمدت در بانک ها می کنند باید بازده مناسبی را دریافت کرده و متضرر نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید