سوپرکار برقی بی ام و و مک لارن بزودی از راه می رسد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۲۹
    کد خبر :900079

چندین دهه پس از توسعهٔ یکی از افسانه‌ای‌ترین هایپرکارهای تاریخ یعنی F1، ممکن است بی‌ام‌و و مک‌لارن بار دیگر باهم همکاری کنند. طبق گزارش جدیدی از اتو نیوز اروپا، مک‌لارن و بی‌ام‌و در حال مذاکره بر سر توسعهٔ یک پلت‌فرم جدید برای خودرویی اسپرت هستند.

«بازتاب»در اوایل دههٔ ۹۰ هم شاهد چنین همکاری‌ای بودیم. در آن زمان، بی‌ام‌و پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی فوق‌العاده‌ای را در اختیار مک‌لارن قرار داد که در ازای هر لیتر از حجم ۶.۱ لیتری خود، بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این پیشرانهٔ باشکوه به‌عنوان یکی از بهترین موتورهای درون‌سوز تاریخ شناخته می‌شود.

بااین‌حال، این بار شرایط کاملاً متفاوت بوده و همکاری این دو شرکت برای ساخت خودرویی الکتریکی خواهد بود. طبق گزارش‌ها، بی‌ام‌و دیگر صرفاً اقدام به ساخت پیشرانه برای مک‌لارن نخواهد کرد بلکه دو شرکت در حال مذاکره روی ساخت پلت‌فرمی کامل برای یک خودروی اسپرت و یا حتی شاید بیش از یک خودرو هستند. در حال حاضر مشخص نیست که بی‌ام‌و و مک‌لارن روی ساخت فقط یک سوپراسپرت مثل F1 کار می‌کنند یا پلت‌فرمی را توسعه خواهند داد که می‌تواند در یک خودروی اسپرت برای هردو برند مثل بی‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا مورداستفاده قرار گیرد. حتی احتمال ساخت یک پلت‌فرم انعطاف‌پذیر که در چندین خودرو استفاده شود هم وجود دارد.

تنها چیزی که تاکنون در این رابطه شنیده‌ایم این است که دو برند در حال بحث برای توسعهٔ یک معماری الکتریکی هستند. البته این خبر هنوز توسط بی‌ام‌و تأیید نشده است. این یعنی ممکن است همهٔ این گمانه‌زنی‌ها بیهوده باشند زیرا مک‌لارن هم‌زمان در حال مذاکره با آئودی هم هست و اگر آن گفتگوها به نتیجه برسند، ممکن است آئودی بخش عمده‌ای از سهام مک‌لارن را بخرد؛ بنابراین اگر آئودی که یکی از بزرگ‌ترین رقبای بی‌ام‌و است سهام مک‌لارن را خریداری کند، بدیهی است که اجازهٔ هیچ‌گونه همکاری را با رقیب باواریایی نخواهد داد. درهرحال، چه مک‌لارن با آئودی به توافق برسد و چه با بی‌ام‌و همکاری کند، احتمالاً شاهد اتفاق جذابی در جهان خودرو خواهیم بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید