سوختگی فرش و رفوی آن

    کد خبر :1041591

چگونه فرش سوخته را رفو کنیم؟ این اولین سوالی است که بعد از سوختگی از طرق مختلف برای همگان پیش می‌آید و به سرعت به مرورگرهای خود مراجعه کرده و به دنبال راه حل مناسب برای آن می‌گردند، اما مهم‌تر از این رفع سوختگی از طریق رفوگری باید بدانید که نوع سوختگی فرش شما چیست تا بتوانید مناسب با نوع سوختگی فرش خود، برای آن به دنبال راه حلی مناسب باشید و ما در ادامه مقاله از قالیشویی توحید قصد داریم در این باب اطلاعات لازم را در حد توان در اختیار شما عزیزان بگذاریم با ما همراه باشید.

نحوه رفو فرش در رابطه با سوختگی

فرش‌ها جزء جدانشدنی از خانه‌های ما ایرانی‌ها هستند. پس به همین دلیل باید خیلی در مراقبت و نگهداری از آنان دقت کنید، اما با وجود مراقبت‌های بسیار هم همیشه احتمال به وجود آمدن حوادثی مانند سوختگی فرش وجود دارد که نکته مهم آن است بتوان با داشتن آگاهی در این زمینه بهترین روش را برای این کار اتخاذ کرد. به هر حال گاهی پیش می آید که در اثر بی‌دقتی یا بی‌توجهی، قسمتی از فرش شما دچار سوختگی شود که  در سوختگی‌های عمیق باید به یک قالیشویی مجرب اطمینان کنید. ما به شما قالیشویی توحید را پیشنهاد می‌کنیم که با داشتن سابقه‌ای طولانی در این زمینه می‌توانند بر حسب تجربه‌ای که دارند بهترین کیفیت را در انتها به شما تحویل دهند که از خدمات دیگر این سایت می‌توان به موکت شویی فرش شویی و مبل شویی و..اشاره کرد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این قالیشویی مراجعه کنید و در قسمت ارتباط با ما در این سایت شما قادر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خواهید بود.

رفوی سوختگی فرش ماشینی

اگر دوست دارید که رفوی فرش سوخته خود را بر خودتان انجام دهید، باید دست بکار شوید و به سرعت تمام مراحل را که در ادامه بیان خواهیم کرد انجام دهید. اگر فرش ماشینی در منزل شما دچار سوختگی شده است و این مقدار سوختگی عمیق است باید ابتدا قسمت‌های سوخته را توسط یک کاتر یا قیچی باریک از فرش جدا سازید و سپس برای مرحله بعد باید مقداری پرز از قسمت‌های سالم فرش را که با قسمت‌های دیگر فرش همرنگ است انتخاب کنید و در انتها به کمک چسب، پرزهای جدا شده را به نقاط سوخته متصل کنید.

سوختگی در اثر سیگار

اگر سوختگی ایجاد شده روی فرش شما به علت افتادن سیگار بر روی آن بوده است، شما باید در ابتدا برای ترمیم آن قسمت، روی آن بخش که سوخته است سمباده بکشید و سپس با جاروبرقی اضافات آن را پاک کنید و برای مرحله بعدی از رفوگری خانگی شما می‌بایست از قیچی مخصوص ابرو کمک بگیرید و به کمک آن بخش‌های جدا شدنی را ببرید و جدا کنید. اگر در این مرحله از رفو کردن هوز هم اثر سوختگی روی فرش شما باقی مانده است می‌توانید از محلولی که آب اکسیژنه یک قسمت و آب ده یک قسمت دیگر آن را تشکیل داده است استفاده کنید و تکه پارچه‌ای را به آن محلول آغشته کنید و سپس روی قسمت سوخته فرش بکشید تا رنگ سوختگی از بین برود و در نهایت قسمت سوخته شده را خوب بشویید و خشک نمایید.

سوختگی با ذغال

اگر نوع سوختگی ایجاد شده روی فرش از نوع سوختگی با ذغال است، شما ابتدا باید سعی کنید پرزهای فرش محل سوختگی را کوتاه کنید و سپس باید آن قسمت را که دچار سوختگی شده است با شامپو فرش بپوشانید و بعد باید منتظر بمانید تا خشک شود. بعد از آنکه شامپو فرش در آن قسمت به خوبی خشک شد توسط جاروبرقی سطح رویی فرش را جاروبرقی بکشید.  در نهایت در صورت مشاهده لکه سوختگی می‌توانید از محلول رنگ‌بر ضعیف جهت پاک کردن لکه سوختگی استفاده کنید و حتما یادتان باشد بعد از استفاده از محلول گفته شده فرش خود را بشویید و خشک کنید. حال برای اینکه قسمتی از فرش را که شسته‌اید به زودی خشک شود، یک وسیله قطور در قسمت زیرین آن قرار دهید. این کار به جهت آن است که جریان هوایی در آن قسمت ایجاد شود تا روند خشک شدن سریع‌تر صورت گیرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این رابطه باید رعایت کنید آن است که هرگز از صابون برای شستن فرش بهره نگیرید و همینطور نباید آن را خیلی خیس کنید.

رفع سوختگی در اثر اتو

اگر میزان سوختگی با اتو روی فرش شما کم است یا به عبارتی شدت سوختگی ضعیف است، شما می‌توانید برای رفع سوختگی آن قسمت از فرش خود، از ماده خوراکی بهره گیرید که شاید نام آن در به کاربردن روش کاربردی رفوگری فرش کمی عجیب باشد، اما کارساز خواهد بود. شما می‌توانید از پیاز برای رفوگری فرش استفاده کنید به طوری که باید آن را به دوقسمت تقسیم کنید و سپس روی قسمت سوخته شده قرار دهید و در مرحله بعدی باید آن قسمت را بشویید و خوب خشک کنید. از این طریق اگر میزان سوختگی همانطور که گفتیم ضعیف باشد می‌توانید با این روش آن را از بین ببرید.

کلام آخر

باید بدانید که سوختگی فرش هم مانند هر حادثه و اتفاق دیگری ممکن است گریبان‌گیر فرش شما هم بشود که داشتن اطلاعات خوب در این زمینه می‌تواند شما را در انجام رفوگری در منزل یاری کند تا بتوانید با  استفاده از ساده‌ترین وسیله‌ها هم اقدام به رفوگری فرش خود کنید، اما به هر حال این زمینه هم دارای متخصصان مخصوص به خود است که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و سپردن فرش خود به این متخصصین خیال خود را از باب گشتن در اینترنت به دنبال پیدا کردن راه حل‌های مختلف برای رفوگری که نتیجه خوبی را به شما بدهد راحت سازید به همین سبب ما به شما قالیشویی توحید را برای انجام خدمات مختلف شستشو در این امر و خدماتی  من‌جمله مبل شویی، فرش شویی و موکت شویی که در محل هم برای شما انجام خواهند داد معرفی می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید