سهم ۲۵ درصدی صنعت چرم از صادرات غیر نفتی ایران

    کد خبر :632239

مجری برگزاری ششمین نمایشگاه چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته اعلام کرد که این حوزه سهم ۲۵ درصدی در صادرات غیر نفتی ایران دارد.

 

ادریس مازندرانی در حاشیه بازدید وزیر صنعت از این نمایشگاه اظهار کرد: در نمایشگاه فعلی ۱۸۳ شرکت تولید کننده و استارتاپی حضور دارند که آخرین محصولات و فناوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. خوشبختانه تولید کنندگان داخلی توانسته‌اند در این حوزه توانایی‌های خود را گسترش دهند و همین مسئله به رونق تولید در این بخش کمک کرده است.

 

وی با بیان این که سهم صنعت چرم در اقتصاد ایران بسیار بالاست گفت: در این نمایشگاه تلاش شد شرایط برای مذاکره میان تولید کنندگان ایرانی و وارد کنندگان خارجی فراهم شود و در چارچوب آن قراردادهای جدید برای افزایش صادرات در این حوزه شکل بگیرد.

 

به گزارش ایسنا ،به گفته مجری برگزاری ششمین نمایشگاه چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته در این نمایشگاه اساتید ایتالیایی حضور پر قدرتی داشتند تا امکان انتقال دانش فنی آنها به شرکت‌های ایرانی فراهم شودو در حوزه بهبود کیفیت نیز یک ارتقای جدید شکل بگیرد.

 

مازندرانی با اشاره به نهایی شدن حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراآسیا اظهار کرد: ما در ماه‌های گذشته از طریق وزارت صمت و اتحادیه مذاکرات گسترده با طرف های خارجی آغاز کردیم و با فرستادن هیئت‌های تجاری به این کشورها یا پذیرایی از آن‌ها در ایران، محصولات داخلی را برایشان به نمایش گذاشته‌ایم در کنار آن ایران در تمام نمایشگاه‌های صنعت چرم جهان تلاش می‌کند حضور فعالی داشته باشد تا از این ظرفیت برای افزایش تولید و صادرات غیر نفتی استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید