سهام عدالت متوفیان تا پایان شهریور ماه منتقل می شود

    کد خبر :922032
سهام عدالت متوفیان تا پایان شهریور ماه منتقل می شود

دستیار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فرآیند اختصاص سهام عدالت به وراث متوفیان، تا پایان شهریورماه سال جاری به نتیجه می‌رسد.

پیمان حدادی افزود: در مرحله نخست برای انتقال سهام عدالت متوفیان، باید لینک ارتباطی بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه برقرار شود، این شرکت باید به احکامی که قوه قضاییه در رابطه با تعیین وراث انجام می‌دهد، دسترسی داشته باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را از این احکام استخراج کند.

وی با بیان اینکه شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی ایجاد سامانه‌ای در این خصوص است تصریح کرد: اطلاعات لازم نیز از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است و به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری، فرآیند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

بر اساس این گزارش از ۴۹ میلیون و ۱۴۸هزار سهامدار عدالت، ۳ میلیون و ۲۷۸هزار نفر فوت کرده اند.

وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت اشخاص متوفی باید به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، از مشمول بودن وی مطلع شوند. با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، صورت وضعیت دارایی سهام عدالت نیز، قابل مشاهده است.

به گزارش صداوسیما؛ هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد سهام عدالت تنها از طریق وب‌ سایت رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی http://www.csdiran.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید