سنا لایحه بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری را تصویب کرد

    کد خبر :661658

سنا آمریکا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، روز دوشنبه، با 76 رأی موافق در مقابل 6 رأی مخالف، بودجه دفاعی بیش از 700 میلیارد دلاری آمریکا را به تصویب درآورد.

 

سنا آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با ۷۶ رأی موافق در مقابل ۶ رأی مخالف، لایحه ۷۳۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ را به تصویب درآوردند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، با تصویب لایحه فوق، این لایحه میلیاردی باید امروز (سه‌شنبه) برای تأیید نهایی به امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درآید تا بتواند به قانون تبدیل شود.

 

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، هفته گذشته با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف، این لایحه بودجه دفاعی آمریکا را به تصویب درآوردند.

 

لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی»(NDAA) ) که سیاست‌ها و بودجه دفاعی این کشور برای سال مالی 2020 در آن مشخص شده است، هم‌اکنون باید به امضای ترامپ درآید.

 

در لایحه فوق برای سال جاری میلادی، بندی برای تحریم‌های اجباریبر خطوط انتقال نفت‌و‌گاز روسیه [به اروپا] و ممنوعیت همکاری‌های نظامی و مستقیم ارتش آمریکا با روسیه گنجانده شده است.

 

همچنین قانونگذاران آمریکایی در این لایحه بندهایی را برای تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی «اس-400» از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌های «اف-35» به این کشور گنجانده‌اند.

 

این لایحه همچنین شامل بندهایی برای تحریم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و تمام اشخاص یا نهادهایی که با این کشور همکاری کنند، می‌شود.

 

لایحه ترامپ برای ایجاد یک نیروی نظامی فضایی با بودجه ۷۱.۵ میلیارد دلاری نیز در این طرح گنجانده شده است.

 

دو منبع دموکرات در کنگره ایالات متحده نیز می‌گویند در لایحه بودجه نظامی این کشور، شرطی برای دولت‌هایی مانند ریاض که خواستار ساخت نیروگاه اتمی توسط آمریکا در کشورهایشان هستند، گنجانده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید