معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور بیان کرد

سمن ها پل ارتباطی میان جامعه و دولت

    کد خبر :453224

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمان های مردم نهاد با حضور در بخش های اجتماعی، فرهنگی و … اثر بخشی و کارآمدی، برنامه های پیشرفت و توسعه را تسریع می بخشند و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح می شوند.

کمال اکبری در همایش سازمان‌های مردم نهاد سیستان و بلوچستان افزود: سمن‌ها، می‌توانند دولت ها را در مسیر برطرف کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی‌های درون جامعه یاری رسانند.

وی گفت: مهمترین نقش سازمان‌های مردم نهاد افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه است.

اکبری تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود در جامعه، دولت باید با همکاری بخش خصوصی و جامعه مدنی وارد عمل شود و در این میان، سمن ها می توانند در کنار حمایت های دولتی، برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: مشارکت اجتماعی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است و هر زمان از ایفای نقش مردم چشم پوشی کنیم به طور قطع در آنجا آسیب خواهیم دید.

اکبری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مشارکت مردم و شعارهای انقلاب نیز برخاسته از بطن جامعه بود و آحاد مردم با حضور پرشور خود در شکل گیری و تداوم نظام نقش داشتند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که سازمان های مردم نهاد باید انجام دهند، مطالبه ‌گری است لذا باید هر کس در هر حوزه‌ ای که کار می ‌کند با شدت تمام خواسته هایش را مطرح کند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: اما در عین حال نباید این انتقادها به مرز یأس و نا امیدی برسد؛ بلکه باید باشد چرا که بدنه اجتماعی کشور ما در شرایط کنونی با ایجاد انرژی های منفی مواجه شده و باید بکوشیم این نوع نگاه ها را به سمت مثبت پیش ببریم و روحیه امیدواری و نشاط را در جامعه ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: اکثر مشکلات به وجود آمده در حوزه بهداشتی و پزشکی بر اثر نبود نشاط در جامعه است. بنابراین می‌توانیم با ایجاد زمینه پویش اجتماعی مثبت نشاط اجتماعی را در جامعه به وجود بیاوریم.

اکبری اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان در حوزه مشارکت های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده و آگاهی لازم نسبت به نقش‌ها و حرکت رو به جلو دیده می‌شود که می‌تواند به مرحله خوبی از پیشرفت برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید