ساخت شهرک مخصوص کارگران

    کد خبر :1028990

در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تا کنون برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده که تا پایان سال این رقم به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

ایسنا: دولت برای تامین مسکن کارکنان صنایع، احداث شهرک‌هایی تحت عنوان «صنعت‌شهر» را در دستور کار قرار داده است. به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، این سکونتگاه‌ها با طراحی‌ها فاخر و استفاده از فناوری‌های نوین ایجاد می‌شود.

اوایل شهریورماه پروژه صنعت‌شهر ماهشهر در زمینی از یک مجموعه ۶۰۰ هکتاری کلنگ‌زنی شد. درحال‌حاضر تفاهمنامه‌هایی بین سازمان ملی زمین و مسکن با صنایع بزرگ و شرکت‌های صنعتی برای تامین زمین و ساخت مسکن کارکنان آنها در دستور کار است که تا کنون زمین با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت شهرها تامین شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در شرف امضای تفاهم قرار دارد. تا پایان سال این رقم به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

در طرح صنعت‌شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع به دولت در ساخت و تامین مسکن کمک می‌کنند.

ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این خصوص گفته است: مزیت دیگر استفاده از تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود که شرکت‌ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت می‌کنند و با توجه به ذائقه کارکنان و توان تخصصی خود از مرحله تهیه تا ساخت را بر عهده می‌کند.

ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران در یزد

وی افزود: اخیرا در یزد ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران صنایع آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به اینکه سهم تامین زمین برای کل پروژه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ هزار واحد بود، تامین زمین برای ۱۰۰ هزار واحد تنها در یک بخش یا صنف تا کنون عدد خوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از اراضی بانک‌های دولتی برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن گفت: اموال بانک‌ها شامل دو بخش می‌شود که دسته اول، سرمایه خود بانک بوده و متعلق به دولت است که اگر در این حوزه زمینی و ملکی شناسایی شود، برای در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مالکی افزود: دسته دوم اراضی خریداری شده از منابع و سپرده‌های مردم است که مشمول قانون اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی نمی‌شود. بنابراین اینکه اموال و اراضی از چه محلی خریداری شده مهم است.

وی گفت: هنوز اقدامی در خصوص شناسایی اراضی متعلق به دولت در بانک‌ها انجام نشده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید