سلاح مرموز روسیه چگونه آینده جهان را به خطر خواهد انداخت؟

    کد خبر :1054477
سلاح مرموز روسیه

نشریه علمی نیوساینتیست درباره تسلیحات فضایی جدید روسیه که به تازگی توجه بسیاری از کارشناسان و متخصصان کشورهای مختلف را به خود جلب کرده سوالاتی چند مطرح کرده- که پاسخ به آن‌ها می‌تواند روشنگر باشد.

این نشریه پرسیده: روسیه به چه نوع تسلیحات فضایی دست یافته است؟ آیا سلاح فضایی روسیه هسته‌ای است؟ آیا روسیه با این سلاح جدید خواهد توانست دنیا را تهدید کند؟

مقامات ایالات متحده در مورد یک تهدید امنیتی بین‌المللی جدید هشدار داده‌اند- که به یک سلاح فضایی مرموز روسیه اطلاق می‌شود که ممکن است دارای قابلیت‌های هسته‌ای باشد و به این صورت برنامه‌ریزی شده باشد که در موقع لزوم ماهواره‌های موجود در مدار زمین را تهدید کند.

دولت ایالات متحده بر اساس گزارش‌های متعددی که به دست آورده، به طور خصوصی به قانون‌گذاران و متحدان اروپایی هشدار داده که روسیه قصد دارد یک سلاح فضایی با قابلیت‌های هسته‌ای احتمالی را پرتاب کند.

این اخبار پس از آن منتشر شدند که مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار مبهمی درباره یک «تهدید جدی امنیت ملی» صادر کرد و از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا «کلیه اطلاعات مربوط به این تهدید را به منظور بحث‌های عمومی بیشتر از حالت طبقه‌بندی خارج کند». از آن زمان به بعد، گزارش‌های خبری متعدد، جزئیات بیشتری در مورد سلاح اسرارآمیز روسیه فاش کرده‌اند.

آیا این بدان معناست که روسیه قصد دارد موشک یا بمب هسته‌ای در فضا قرار دهد؟

جواب این سوال هنوز مبهم باقی مانده است. در گزارش‌های «ای‌بی‌سی‌نیوز» و «نیویورک‌تایمز» از اصطلاح «سلاح هسته‌ای» استفاده شده است که می‌تواند به معنای سلاحی باشد که قادر به ایجاد انفجاری شامل واکنش‌های شکافت هسته‌ای یا هم‌جوشی است- که اگر به این شکل بوده و به عبارت بهتر این خبر درست باشد، به این معنا خواهد بود که روسیه پیمان فضای ماورای جو را که در سال ۱۹۶۷ منعقد شده، نقض کرده است. این پیمانی است که کشورهای امضاکننده- از جمله روسیه و ایالات متحده- طبق آن از قرار دادن سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی در فضا منع شده‌اند.

به گزارش شفقنا از نشریه علمی نیوساینتیست؛ یک انفجار هسته‌ای در فضا ممکن است مستقیماً به مردم روی زمین آسیب نرساند، اما می‌تواند ماهواره‌ها را از بین برده و از کار بیاندازد. در تاریخ آمده که وقتی ایالات متحده یک بمب هسته‌ای را در مدار پایین زمین در سال ۱۹۶۲ منفجر کرد، تشعشعات حاصله به بیش از یک سوم ماهواره‌ها در مدار پایین زمین آسیب رساند.

اما احتمالات دیگری وجود دارد که شامل سلاح هسته‌ای نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید