سقوط 12 درصدی سهام میتسوبیشی ژاپن در معاملات امروز

    کد خبر :734515

شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن، اخیرا آمارهای ناامید کننده‌ای را نسبت به فروش خودروهایش در بازارهای کشورهای جنوب شرق آسیا منتشر کرد که همین مسئله باعث شد تا ارزش سهام این شرکت 12 درصد سقوط کند.

روز گذشته شرکت میتسوبیشی که عضو کوچک اتحاد سه خودروسازی رنو- نیسان- میتسوبیشی به شمار می‌رود گزارش داد که فروش خودروهایش در کشورهای جنوب شرق آسیا بین ماه‌های آوریل تا ژوئن 70 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که به طور معمول میتسوبیشی 25 درصد از کل خودروهای خود را در این کشورها به فروش می‌رساند.

میتسوبیشی امیدوار بود تا رشد فروش خودرو در کشورهایی نظیر اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام که این شرکت از اسم و رسم خوبی در آنها برخوردار است و این کشورها بسیار دیرتر از چین درگیر کرونا شدند بخشی از افت فروش جهانی خود را جبران کند.

با توجه به شرایط پیش آمده کارشناسان معتقدند که ممکن است روند بهبود فروش برای میتسوبیشی بیشتر از دیگر شرکت‌های خودروساز طول کشیده و باز طراحی ساختار آن را با پیچیدگی مواجه کند.

این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است که برای سال مالی منتهی به مارس 2021 معادل 1.33 میلیون دلار ضرر خواهد داشت که در 18 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

میو کاتو، کارشناس مؤسسه لایت استریم ریسرچ، می‌گوید گزارش عملکرد میتسوبیشی شوکه کننده بوده است.

وی گفت اوضاع فروش خودرو در کشورهای جنوب شرق آسیا نگران کننده است.

به گزارش فارس،قرار بود این کشورها پیشران رشد فروش خودرو برای گروه خودروسازی رنو- نیسان- میتسوبیشی باشد اما حالا بازار خودرو در کشورهای آ سه ‌آن سقوط کرده و باعث ضرر به خودروسازان شده است.

شرکت خودروسازی میتسوبیشی اعلام کرده است در سه ماهه دوم سال جاری تنها 139 هزار دستگاه خودرو در جهان فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد کاهش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید