سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴
    کد خبر :917045

«علی مرادی» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در حکمی «سعید علی‌حسینی» دارنده مدال نقره وزنه‌برداری جهان در دسته فوق‌سنگین را به عنوان سرمربی تیم ملی مردان منصوب کرد. علی‌حسینی پیش از این سرمربی تیم‌های وزنه‌برداری در رده‌های سنی پایه بود. «حمید محمدی» به عنوان مربی در کنار تیم ملی بزرگسالان خواهد بود.

به نوشته ایرنا، قرار است اردو تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران به زودی زیر نظر این مربی جوان آغاز شود. البته هنوز حضور شماری از ملی‌پوشان که به خاطر اعتراض اردو تیم را ترک کرده بودند در اردوها مشخص نشده است.

پیش از علی حسینی، محمدحسین برخواه نفر نخست کادر فنی تیم وزنه‌برداری مردان در رده سنی بزرگسالان بود. برخواه چند روز پیش از سوی مرادی از این سمت کنار گذاشته شد.

سعید علی‌حسینی که یکی از نوابغ وزنه‌برداری ایران بود نتوانست به حق خود در این رشته برسد. وی مدتی با محرومیت طولانی دست به گریبان بود و در بازگشت موفق با کسب مدال نقره قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ شد. علی‌حسینی عناوینی مانند مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد.

علیرضا یوسفی یکی از شاگردان سعید علی‌حسینی چندی پیش در رقابت های قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا با رکورد شکنی شد. همچنین این مربی استعدادی را به نام طاها نعمتی به وزنه‌برداری نوجوانان کشور معرفی کرده که از وی با عنوان تالاخادزه ایران یاد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید