سریع‌ترین پژوی تاریخ آماده مسابقه می‌شود/تصاویر

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲
    کد خبر :881172

پژو تصاویر بیشتری از خودروی مسابقه هیبریدی 9X8 خود را برای مسابقات «۲۴ ساعته لومان» فرانسه و قهرمانی استقامت جهانی (WEC) منتشر کرد.

پیش از کریسمس، این برند فرانسوی اولین تصویر از 9X8 را در کانال‌های رسانه های اجتماعی خود منتشر کرد و به نظر می‌رسید که دارای یک بال کوچک در عقب است. البته هنوز تایید نشده است که آیا این خودرو با آیرودینامیک عقب مسابقه می‌دهد یا بدون آن، اما جدیدترین مجموعه تصاویر آن را بدون بال نشان می‌دهد و گمان می‌رود این مسیری باشد که برنامه در حال حرکت است.

اولیورو جانسون، مدیر فنی می‌گوید: «محاسبات و کار تونل باد ما، صحت تصمیم‌مان برای حرکت بدون بال عقب را تایید کرده است. همراه با پیشرفت‌ها و تنظیماتی که این گزینه نیاز دارد، ما انتظار داریم که در هنگام آزمایش در آن تایید شود.»

با این حال پژو هنوز دقیقا زمان معرفی این خودرو در رقابت را تایید نکرده، است.

برگزارکنندگان گفته‌اند که پژو باید دست‌کم در یک رویداد پیش از مسابقات ۲۴ ساعته لومان در ماه ژوئن شرکت کند.

در زیر بدنه، 9X8 از یک موتور ۲.۶ لیتری توئین توربو ۶ سیلندر بنزینی با قدرت ۶۷۱ اسب‌بخار در عقب، همراه با یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب‌بخاری در جلو و یک جعبه دنده هفت سرعته استفاده می‌کند.

اطلاعاتی درباره این ابرخودرو و حداکثر سرعتی که می‌توان به آن دست یابد، منتشر نشده است، اما به طور حتم این سریع‌ترین پژوی تمام تاریخ خواهد بود. یکی از اهداف پژو برای شرکت در مسابقات لومان، رکوردشکنی سرعت اعلام شده است.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید