سرویس پیام رسان Hangouts گوگل ماه بعد از دسترس خارج می شود

    کد خبر :890490

گوگل اعلام کرده سرویس پیام‌رسان کلاسیک Hangouts را از ماه آینده میلادی برای همیشه بازنشسته کرده و برنامه Google Chat را جایگزین آن خواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_پیش از این گوگل قصد داشت این سرویس را در اکتبر 2019 بازنشسته کند اما به دلایلی این کار به تعویق افتاد. اکنون گوگل با انتشار بیانیه‌ای به کاربران Google Workspaceاعلام کرده از تاریخ 22 مارس سرویس پیام‌رسان Hangouts در برنامه Google Chat ادغام می‌شود.

در واقع کاربران وقتی می‌خواهند از Hangouts در Gmail استفاده کرده یا بخواهند از برنامه‌ Hangouts استفاده کنند به سرویس پیام رسان Google Chat هدایت می‌شوند. مهاجرت از پیام‌رسان Hangouts به Google Chat آخرین گام در استراتژی متغیر ساخت یک پیام‌رسان برای کاربران Google است. در ادامه بیانیه گوگل آمده که تاریخچه چت‌های موجود در Hangouts هم به برنامه گوگل Chat منتقل می‌شود.

سرویس پیام رسان چت که پیشتر تنها در دسترس کاربران «گوگل Workspace» و در ازای پرداخت هزینه اشتراک قرار داشت، به یک سرویس رایگان درون برنامه جی‌میل یا اپلیکیشنی مستقل تبدیل می‌شود.

در حال حاضر، این تغییر فقط بر کاربران Workspace و کاربران G Suite Basic و Business خواهد بود اما به نظر می‌آید که کاربران عادی گوگل هم پس از کاربران Workspace مشمول این انتقال خواهند شد.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا کاربران باید از هنگ اوت به چت منتقل شوند؟ گوگل اعلام کرده که چت، نه تنها امکاناتی مانند مکالمه مستقیم و گروهی را که در هنگ اوت هم وجود دارد، در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه امکانات بیشتری از جمله امکان برنامه ریزی و ارتباط با سایرین را فراهم می‌کند.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود در حال برنامه ریزی برای حذف برخی از قابلیت‌‌های هنگ اوت از جمله توانایی مدیریت متن‌ها و تماس‌های تلفنی است. به علاوه گوگل پشتیبانی از  «Google Voice» را از هنگ اوت حذف کرده که این کار به معنی غیرفعال شدن قابلیت برقراری تماس از هنگ اوت است.

علاوه بر این گوگل ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند به صورت خودکار، فهرست مخاطبان، تاریخچه چت و مکالمات خود را از هنگ اوت به چت منتقل کنند. پیش از این شایعه شده بوده که احتمالا نیمه اول 2021، انتقال از هنگ اوت به چت به صورت کامل انجام شده و برخی از قابلیت‌های هنگ اوت پیش از فرارسیدن زمان رسمی جابه‌جایی، از دسترس خارج می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید